Outlook 2003 probleem met verzenden van e-mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

KingShift

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2006
Berichten
185
Hallo,

Ik heb een probleem als ik een e-mail wil verzenden.
De ene keer lukt het gewoon om een e-mail te versturen, maar de andere keer niet. Ik kan er niet achter komen wat de fout kan zijn.
ik heb zelf 2 gedachtes maar weet niet of dit wel zo is maar deze wil ik wel even vertellen

1. Wireless netwerk werkt niet goed. heb wel verbinding maar als ik maar lang genoeg door ping word soms de doel host niet gevonden.

2. firewall staat aan.

weet iemand nog iets anders of weet hoe ik dit kan op lossen laat asjeblieft wat weten. alvast bedankt voor jullie tijd!

Gr, Auke
 
Geeft Outlook nog een foutmelding met een reden waarom het niet lukt. Vaak staat daar ook nuttige info in en die melding even plaatsen.
 
Geeft Outlook nog een foutmelding met een reden waarom het niet lukt. Vaak staat daar ook nuttige info in en die melding even plaatsen.

voor zo ver ik weet krijg je geen fout melding hij verstuurt het gewoon niet:(
 
Kijk eens rechtonderin als het niet werkt. Daar kom namelijk ook te staan als hij gaat verzenden en ontvangen. Daar komt dan een melding te staan en door erop te dubbelklikken open een scherm met mogelijk de foutmelding.

Tevens staat je firwall aan. Lukt het outlook wel eens om iets op te halen of te verzenden. Anders zou je Firewall mogelijk outlook blokkeren. Als test zou je de firewall even uit kunnen zetten en dan Outlook proberen.

Kijk ook eens in de event-viewer van XP. Hier kun je vaak ook fouten in vinden met een Event-ID. Middes dat ID kun je dan ook weer wat verder komen.

Start --> Uitvoeren --> en type: eventvwr.msc en druk op OK
Je kunt elke log weer leeg maken door aan de linkerkant 1x rechts te klikken op b.v Applicaties en kies dan voor Clear All Events. Dit hoef je niet te doen maar het is dan wat overzichtelijker. Maar loop de lijsten en door en check de gele en rode items. Misschien dat daar nog iets in staat mbt Outlook of je verbinding.

Start nu Outlook en nadat het fout is gegaan open je event-viewer en kijk je of er Gele of Rode meldingen in staan.
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens rechtonderin als het niet werkt. Daar kom namelijk ook te staan als hij gaat verzenden en ontvangen. Daar komt dan een melding te staan en door erop te dubbelklikken open een scherm met mogelijk de foutmelding.

Tevens staat je firwall aan. Lukt het outlook wel eens om iets op te halen of te verzenden. Anders zou je Firewall mogelijk outlook blokkeren. Als test zou je de firewall even uit kunnen zetten en dan Outlook proberen.

Kijk ook eens in de event-viewer van XP. Hier kun je vaak ook fouten in vinden met een Event-ID. Middes dat ID kun je dan ook weer wat verder komen.

Start --> Uitvoeren --> en type: eventvwr.msc en druk op OK
Je kunt elke log weer leeg maken door aan de linkerkant 1x rechts te klikken op b.v Applicaties en kies dan voor Clear All Events. Dit hoef je niet te doen maar het is dan wat overzichtelijker. Maar loop de lijsten en door en check de gele en rode items. Misschien dat daar nog iets in staat mbt Outlook of je verbinding.

Start nu Outlook en nadat het fout is gegaan open je event-viewer en kijk je of er Gele of Rode meldingen in staan.

okey ik ga het gelijk proberen
 
okey ik ga het gelijk proberen

Ik heb het geprobeerd en gekeken naar de datum dat de fout kwam.
maar er zijn voor die dag geen foutmeldingen over Outlook.
en de firewall is het niet omdat ik het toch wel binnen krijg en nu wel weer kan versturen.
maar het is lastig als je af en toe niet gelijk kunt versturen daarom moet het opgelost worden weet iemand nog iets?
 
Lijkt bijna wel een probleem bij je provider .Zelf heb ik nog een @zonnet.nl account die ook met regelmaat fouten geeft en het later weer doet. Terwijl anders adressen altijd goed gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan