outlook 2003 start alleen op via veilge modus.

Status
Niet open voor verdere reacties.

h.ploegstra

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2000
Omdat office 2007 mij niet beviel ben ik weer teruggegaan naar de 2003 versie. Ik heb eerst 2007 via conf. scherm verwijderd waarna ik office 2003 heb geinstalleerd. De andere programma's (PP Excel en Word) werken prima. Als ik outlook openen wil komt er eerst een foutmelding (Er is een fout opgetreden in Microsoft Office Outlook en het programma moet worden afgesloten. Onze excuses voor het ongemak). Hierna de volgende mededeling: "kan outlook de laatste keer niet starten. Outlook in de veilige modus helpt u bij het corrigeren of identificeren van een opstartprobleem zodat het programma juist kan worden gestart. Wilt u outlook in de veilige modus starten". Als ik dat doe werkt het programma verder prima.
Wat kan hier de oorzaak van zijn en hoe kan dit worden opgelost.

groet Harrie

De CD erin doen (waarop Outlook staat) en kiezen voor reparatie.

Dit geeft geen verbetering. Als ik outlook opstart geeft hij aan bezig te zijn met het migreren van de accountinstellingen. Dan begint de bovengenoemde foutmelding weer.
Harrie

Als ik het zo hoor ligt het aan invoegtoepassingen in Outlook (anti-virus, PDF afdrukinvoegtoepassingen e.d.). Zou bijv. kunnen zijn dat (1 van) die invoegtoepassingen niet geschikt is voor Outlook 2003.
Ik denk niet dat het probleem verholpen is met een reparatie-installatie, alhoewel het geen kwaad kan dat ook even te doen.

Sluit Outlook2003.
Hernoem Extend.dat naar bijv. Extend.dat_OLD of verplaats naar memory-stick etc.:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> "%userprofile%\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\"

Lost dit het probleem niet op, vraag je dan af welk programma mogelijk zo'n plugin heeft geïnstalleerd, en verwijder dan (tijdelijk) die software. Doe dat 1 voor 1, zodat je kunt uitzoeken welk programma/plugin verantwoordelijk is voor de crashes.
Kandidaten zijn dus anti-virus software, PDF schrijfprogramma's etc.
Zodra je hebt uitgezocht welk programma het is geweest, kijk of herinstallatie van het programma je probleem dan oplost. Is dat niet het geval, kijk of je zonder kunt of dat je ergens een betere/nieuwere versie van die software kunt vinden.

Succes,

Tijs.

Hallo Tijs,
je verwijst naar
"%userprofile%\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\". Kan dit
"documents and setting\gebruiker\application data\microsoft\outlook" zijn.
zo ja dan kom ik uit bij vijf programma's nl out cmd, outlook, outlook, outlook srs en outlPrnt. welke moet ik hebben.
Via zoeken vind ik geen extend.dat.
Er staan nog al wat PDF bestanden op de pc. moet ik ze allemaal stuk voor stuk verwijderen en ondertussen iedere keer outlook opstarten?

groet Harrie

Ik heb de oplossing al gevonden.
Vande 5 bestanden is het outcmd waar ik kom via
documents and setting\gebruiker\application data\microsoft\outlook.
Ik heb de naam gewijzigd in outcmd.old. Hierna startte outlook normaal op.
Ieder geval bedankt voor jullie hulp.

groet Harrie Ploegstra

Veilige modus

Goede tip,

Na verwijderen van outcmd werkte Outlook weer normaal.

Bedankt.

Daan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan