Outlook 2003; Verzonden Items

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maesweert

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2010
Berichten
6
Goedemorgen,

Heb ik weer een vraag, we werken hier met gewone accounts met daaronder een mailbox en met groeps accounts en daaronder een mailbox.

nu wil ik een mail sturen vanuit/namens de groepsmailbox die onder mijn eigen mailbox hangt.

dit lukt allemaal netjes, alleen de mail komt onder mijn eigen "verzonden items" terecht, hoe kan ik ervoor zorgen dat deze ook onder de verzonden items van de groepsmailbox terecht komt.

alvast bedankt
 
Je kunt dit oplossen met een 'regel' . Via de regels wizard. Alle emails die verzonden zijn vanaf een bepaald account verplaats je dan naar de juiste map. Maar eerst zou ik even naar de instellingen kijken, want mits goed ingesteld komen de emails in de juiste mappen terecht en is het werken met regels niet nodig.

Verstuur je de email trouwens 'namens' de groep (er staat dan als afzender -> pietje namens De Groep) of echt vanuit de mailbox van de groep.
 
Ik log in met mijn eigen account en heb toegang gekregen tot de groepsmailbox "groepxx"

ik heb ook "send on behalf" rechten aan mezelf toegekend in het AD.

dus het verzenden doe ik namens de mailbox groepxx.

ik heb ook iets anders bedacht, wat ook een eventuele oplossing is. en dat is 2 verschillende outlook profielen aanmaken 1 met groepxx als default account en de andere met mijn eigen account als default e-mail adres.

en dan steeds switchen tussen die profielen (lees: outlook steeds herstarten)

een rule heb ik al proberen aan te maken maar dat krijg ik op de 1 of andere manier niet werkend.
 
Hoi,

Als aan die groepsmailbox ook een groeps-mailaccount is gekoppeld kan je die als extra account onderbrengen in jou Outlook-versie.
Bi het opstellen van een bericht kies je (indien van toepassing) die account als verzender.
De mail komt dan in de juiste box terecht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan