outlook 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

renate1970

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2004
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over de veiligheid van outlook 2003, na heel wat geexperimenteer met email programma's (o.a. the bat, barca enz) ben ik eigenlijk weer terug bij af en wel bij outlook 2003. Mijn vraag is echter hoe zit het met de veiligheid met virussen, lekken enz. Mijn computer draait op xp met sp 2 en is helemaal bijgewerkt, ook ms office is steeds bijgewerkt. Daarnaast heb ik als virusscanner kaspersky draaien.
Hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes Renate

Zelf werk ik ook met 2003, daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. Ik geloof niet echt dat je je daar veel zorgen om hoeft te maken. Als er een virus via internet/Email wordt verspreid wordt deze door je virusscanner tegengehouden,

groet

We nemen aan dat je een bijgewerkte Viruscanner hebt en een firewall?

Geplaatst door Raymond Bos
We nemen aan dat je een bijgewerkte Viruscanner hebt en een firewall?

Viruscanner wel firewall heb ik niet apart geinstalleerd, die heb ik gewoon die in sp 2 zit aan staan. Is deze dan niet goed? En welke stel jij dan voor.

Alvast bedankt.

Firewall van windows heeft niet mijn voorkeur daar hij alleen binnenkomend verkeer controleert en niet uitgaand....

Firewall van windows heeft niet mijn voorkeur daar hij alleen binnenkomend verkeer controleert en niet uitgaand....

Oke dat wist ik al niet, mag ik vragen welke jij dan gebruikt?

Ik gebruik Norton Internet Security maar dat is betaald. Je kan ook gewoon Zone Alarm Free nemen. Erg goed ook:thumb:

Ik gebruik Norton Internet Security maar dat is betaald. je kan ook gewoon Zone Alarm Free nemen. Erg goed ook:thumb:

Oke bedankt, ik heb norton ook liggen maar durfde hem niet te installeren van wege het feit dat sp2 dan dwars ging liggen.

Nogmaals bedankt.

Die van SP2 doet toch wel alle twee?????

Oh ja? Loop ik weer achter?
Ik ga het eens nakijken of iemand moet het weten toevallig.

Moet ik een niet-Microsoft firewall gebruiken in plaats van de ingebouwde Firewall voor Internet-verbindingen?
Als u al een niet-Microsoft firewall op de computer hebt geïnstalleerd, blijft u deze gebruiken. Als u nog geen firewall hebt, kunt u kiezen. Als u een gebruiksvriendelijke firewall zoekt die u gemakkelijk kunt configureren, kiest u Firewall voor Internet-verbindingen van Windows XP. Als u geavanceerde opties zoekt om het verkeer dat uw computer passeert te beheren en u bovendien uitgaand verkeer (verkeer vanaf uw computer naar internet) wilt blokkeren, kiest u een firewall van een andere leverancier.
http://www.microsoft.com/netherlands/beveiliging/firewall/faq.aspx#23
Dus geen controle van uitgaand verkeer...

Ging al aan mezelf twijfelen...:p
Bedankt Gezina voor de duidelijkheid.

:D Nog meer:
De Windows Firewall is alleen ontworpen voor het bewaken en beheren van inkomend netwerkverkeer. Het biedt geen bescherming van uitgaand verkeer, indringingsdetectie en -respons of privacybeheer, die allemaal een kritieke rol spelen bij het beveiligen van uw computer tegen aanvallen van buitenaf. Norton Personal Firewall en Norton Internet Security kunnen al het uitgaande netwerkverkeer controleren en regelen. U krijgt van deze programma's een waarschuwing wanneer een indringer toegang probeert te krijgen en al het verkeer van deze aanvaller wordt geblokkeerd. Norton Personal Firewall beschermt uw privacy door vertrouwelijke gegevens te filteren (zoals telefoonnummers, creditcardnummers en bankrekeningnummers) en door cookies per site te blokkeren.
http://www.symantec.com/region/nl/techsupp/sp2/faq.html#6 Dus blijft het advies van Raymond gewoon staan: koop bv Norton of idd de gratis versie van ZoneAlarm: http://www.zonelabs.com/store/content/company/products/znalm/freeDownload.jsp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan