Outlook 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

cuby53

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2006
Berichten
39
Hallo,
Binnen XP Home, na installatie van Office 2007,en de-installatie ervan, een uiteindelijk succesvol terugkeer naar Office 2003 -moest een Msmapi32.dll bestandje verwijderen- outlook 2003 deed het daarna weer-, maar nu,
In welk onderdeel binnen de mijn documenten, of waar en wat dan ook, ik kon direct het bestand , door er rechts op te klikken, verzenden naar email ontvanger, of ter rivisie enz sturen.
Dat onderdeel stond dan in het menu, dat opende naar er met rechts dus op te klikken, nu is die melding in dat contextmenu weg, en als je een [v.b] een words bestand via bestand, verzenden naar, email ontvanger, o.i.d. wilt klikken, komt de melding, kan de email envelop niet laden.
Hoe krijg ik dit weer terug?

Hartelijk dank alvast hier voor.

Willem
 
Doe het volgende: Start -> Uitvoeren -> cmd /k cd /d %userprofile%\SendTo
Er komt een scherm. Type daarin het volgende, uitvoeren met de Enter-toets::
copy con Emailontvanger.MAPIMAIL
[Druk nu op de F6 toets]
exit

Succes,

Tijs.
 
Doe het volgende: Start -> Uitvoeren -> cmd /k cd /d %userprofile%\SendTo
Er komt een scherm. Type daarin het volgende, uitvoeren met de Enter-toets::
copy con Emailontvanger.MAPIMAIL
[Druk nu op de F6 toets]
exit

Succes,

Tijs.
 
office 2003 outlook

Beste Thys,

Ga het nu proberen, je hoort van mij

Willem
 

probleem is opgelost.
Geweldig bedankt hier voor Tijs.

Maar je hebt geen antwoord voor het probleem, om vanuit een document of foto, het direct te verzenden naar een email adres?
Want de melding blijft bij kan geen email envelop laden.


Willem
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens na in Internet Explorer of daar wel een correct e-mail programma staat vermeld:

(Ik ga hier uit van IE6, IE7 heb ik niet):
Extra -> Internet opties -> tabblad Programma's -> [stel daar het juiste e-mail programma in bij E-Mail].

Stel daar dan Microsoft Outlook in als je Outlook gebruikt, of Outlook Express als je Outlook Express gebruikt voor je mail.

Hopelijk helpt dat.

Succes,

Tijs.
 
Helaas, alles staat al goed.

Willem
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net datgene gedaan wat jij ook doet (Bestand -> Verzenden naar etc.) en mijn favo. mailprogramma opent (zoals ingesteld in die Internetopties).

Als dit nu bij jou niet werkt, lijkt me 2 zaken zinvol:
1. Als Outlook = mailprogramma: Herstel-installatie Office (via configuratiescherm -> Software -> Microsoft Outlook 2003 -> knop Wijzigen -> .... -> Herstel Office)
2. (Als Outlook Express het mailprogramma voor je is): Een herinstallatie van Outlook Express.

Als 2. van toepassing:
Opnieuw installeren van Outlook Express.

Als u dezelfde versie van Outlook Express opnieuw wilt installeren gaat u als volgt te werk:
1. Meld u aan als beheerder, klik op Start en klik op Uitvoeren.
2. Typ Regedit.exe in het vak Openen en klik op OK.
3. Zoek de deze subsleutel in het register: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components\{44BBA840-CC51-11CF-AAFA-00AA00B6015C}, klik met de rechtermuisknop op de waarde IsInstalled (REG_DWORD) en klik op Wijzigen.
4. Wijzig de waarde van 1 in 0 en klik op OK.
5. Sluit de Register-editor af en installeer Internet Explorer via de website van Microsoft (IE en OE zijn in hetzelfde installatiepakket): link

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Beste Tijs,

Dank voor de diverse tips, het gaat om outlook 2003. Niet expres.
het herstellen heb ik al eerder gedaan, en zal het nu nog een keer proberen, maar geef het weinig kans.
De optie, outlook apart opnieuw installeren kende ik nog niet, want het zit toch in een compleet pakket ?
Dus, hoe apart te installeren.

Alvast, weer bedankt.

Willem
 
Beste Tijs, [...]
De optie, outlook apart opnieuw installeren kende ik nog niet, want het zit toch in een compleet pakket ?
Dus, hoe apart te installeren.
[...]

Ik had ook alleen de instructie geschreven hoe Outlook Express opnieuw te installeren, niet Microsoft Outlook.

Overigens gebruik ikzelf een los verkochte Outlook 2000 op mijn computer. Ik speculeer dat ook Outlook 2003 los te koop zou kunnen zijn.

Eerst kijken wat een herstelinstallatie oplevert. Indien geen resultaat:

1. In Outlook naar Extra -> Opties: (Zie bijlage) Eerst uitvinken en op Toepassen drukken, dan aanvinken en weer op Toepassen drukken.

2. Als dat niet helpt: Als je nog Internet Explorer 6 gebruikt, zou ik een backup maken van je favorieten (Start -> Uitvoeren -> %userprofile%\Favorieten)
en dan Internet Explorer terugzetten naar standaardwaarden via:
http://www.hitmanpro.nl/iefix.exe

Daar dan na afloop weer het juiste e-mail programma instellen.

Tijs.
 

Bijlagen

  • outlook_standaard.JPG
    outlook_standaard.JPG
    52,9 KB · Weergaven: 49
Office outlook 2003

Beste Tijs,

Ik heb alles gedaan, wat jij mailde, maar helaas, geen succes.

Groet,

Willem
 
Dan moet ik helaas passen. Hopelijk komt iemand anders nog met een goede suggestie.

Succes nog,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan