Outlook 2007 agenda

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smakie77

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2016
Ik gebruik de agenda in Outlook 2007.
Dit is jaren goed gegaan. Maar in eens kan ik mijn agenda niet meer openen. Ik heb gezocht op het web. Maar kan geen oplossing vinden. Heeft iemand hier een oplossing voor ?

Wat bedoel je precies, zie je hem niet meer, krijg je een foutmelding? Is het menu weg? Ik snap je probleem dus niet helemaal. Heb je trouwens al een Office herstel geprobeerd?

Als ik me agenda aan klik loopt Outlook vast. Ik krijg geen fout melding.

office 2007 installatie-cd erin, dan kiezen voor herstellen ipv installeren.

(Wat mij betreft vóórdat je herstelmiddelen gaat proberen zoals de instructie van de jean):
Sluit Outlook helemaal af. Wacht een seconde of 20.
[Windows-toets]+R toetscombinatie -> outlook
Druk in en houd ingedrukt de Ctrl-toets terwijl je op OK klikt.
Er wordt gevraagd of je Outlook in Veilige modus wilt opstarten. Laat de Ctrl-toets los en klik op Ja.
Kijk of het gedrag m.b.t. je agenda hetzelfde is. Indien Outlook weer vastloopt dan zou ik sterk denken aan bestandscorruptie in je .PST/.OST mailbestand.

Tijs.

@Smakie77 : en naast de aangereikte tips een vraagje aan jou:

computerproblemen worden veelal voorafgegaan door een 'gebeurtenis'. Zo'n gebeurtenis kan door een user in gang worden gezet (veranderingen aan software, hardware etc. etc. en / of 'gerommel' met / aan de instellingen van een progje) maar ook kan zo'n gebeurtenis worden veroorzaakt door een van buiten komend onheil zoals bijv. een mislukte update en of virussen / malware.

Outlook agenda problemen worden niet zelden veroorzaakt door een beschadigd 'profiel', maar ook kan een compleet corrupte synchronisatie met een andere apparaat (telefoon?) daaraan ten grondslag liggen. (zie ook het bericht van Tijs m.b.t. de pst / ost). Als je dus het probleem a.d.h.v. de aangereikte tips zou kunnen oplossen, dan is de kans dus aanwezig dat het terugkomt, tenzij je weet of denkt te weten wat de oorzaak is geweest en deze probeert weg te nemen / in toekomstige situaties probeert te voorkomen.

Welke zou op jou van toepassing kunnen zijn?

Laatst bewerkt:
@gast0225

Ik heb nog geen idee welke tips van toepassing zijn.
Ik ga ze uitproberen.
Hoe het probleem is ontstaan is mij een raadsel.
Ik voer namelijk geen updates uit op het office pakket.
Ik update alleen windows 7 wanneer er een belangerijke update is.

Ik heb via microsoft https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/272227een hulp programma gevonden. Waarmee je de .pst kan repareren.
Vanmorgen heb ik deze gebruikt en werden er geen fouten geconstateerd.
De .pst is niet beschadigd.

Laatst bewerkt:
Heb je al onder de Windowsknop gekeken en dan bij Microsoft Office Hulprogramma's? Er staat een diagnostische tool bij.

Bedankt allemaal voor de tips,

Ik heb de diagnostische tool gedraaid, deze meld geen problemen.
Na lang wachten kreeg ik de fout melding 0xc00005.
Ik heb gezocht via google naar de betreffende fout melding helaas zonder enig resultaat.
Nu heb ik maar de knop doorgehakt, een backup gemaakt van me mails via BackRex.
Een backup gemaakt van mijn belangerijke document/foto's/programma's.

Herinstallatie windows 7 Ultimate gedaan, Herinstallatie Office 2007.
BackRex gebruikt om mijn mail weer in de mailbox te krijgen.
Agenda aangeklikt en nu is het probleem weg.
Ik kan weer gebruik maken van de agenda in outlook.

Bedankt voor de hulp :thumb:

Dan is het nu moment bij uitstek om een image en bijhorend opstartmedium te maken van je systeem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan