Outlook 2007 blijft e-mails versturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snapniet

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2013
Omdat wij op een ander KPN pakket zijn overgestapt, hebben wij een nieuw kpnmail.nl account. Het oude kpnplanet.nl account heb ik verwijderd. Maar ondanks dat het oude e-mail adres nergens terug te vinden is in de accountinstellingen, blijft het wel opduiken. Als ik een nieuw e-mail bericht verstuur, wordt deze verstuurd vanaf het nieuwe e-mail account kpnmail.nl. Maar iedere e-mail die ik beantwoord, wordt automatisch verstuurd vanaf kpnplanet.nl. De ontvanger ontvangt deze e-mails wel, maar kan er niet op reageren omdat dit oude kpnplanet.nl adres niet meer bestaat?! Zelfs de klantenservice van KPN begrijpt er niets van. Wie wel?

a. Antwoord-adres fout in de huidige account-instelling [meest waarschijnlijk] Zou mij niet verbazen dat je alleen de server-instellingen hebt gewijzigd in de account instelling, maar niet het antwoord-adres...
b. Probleem in je outlook profiel. Evt. maak je een nieuwe, die je koppelt met je huidige mail-bestand.

Tijs.

a. Het antwoord adres bij "verzenden vanaf" staat ook op kpnmail.nl, dus dat zou goed moeten zijn.
b. Bedoel je een probleem in de software van outlook profiel?

a. Dat is NIET waar ik het over heb, want dat is (maar) een naampje. Kijk dus het antwoord-adres nog eens expliciet na in de account-instellingen!
b. Outlook profiel is het samenstel van alle account-instellingen. Zoek op je computer naar: mlcfg*.cpl
en klik er op. Wel Outlook afgesloten hebben. Je kunt daar ook het huidige Outlook-profiel verwijderen, een nieuw Outlook-profiel toevoegen etc.

Tijs.

Hallo Tijs,

a. Ik heb gekeken bij accountinstellingen -> meer instellingen -> overige gebruikersgegevens -> antwoordadres. Waar kan ik nog meer een antwoordadres terugvinden dan?
b. Als ik het huidige outlook profiel verwijder, worden dan ook alle e-mails verwijderd?

Ter info: Zelfs bij KPN is dit e-mail adres niet meer bekend. Toch worden mijn e-mails vanaf het verwijderde account verzonden?!

Laatst bewerkt door een moderator:
a. Dat antwoordadres is de juiste? Dan is dat (blijkbaar) niet (direct) de oplossing. Wat je zou kunnen doen is jezelf een mailtje sturen en dan de mailheader van het binnengekomen mailtje bekijken. Mogelijk geeft die duidelijkheid over origineel afzenderadres en antwoord-adres.
Instructie hoe mailheader te openen/bekijken: hier
b. Je bent met een nieuw profiel niet de inhoud van je mailbestand kwijt, dus die kun je altijd weer opnieuw koppelen óf importeren (indien je een nieuw mailbestand had gemaakt met het nieuwe outlook-profiel).

Evt. wil ik wel even wat dingen nakijken voor je via Teamviewer.
Ik ben wel even nog te vinden op de helpmij-chat. PS: Nooit teamviewer sessie-codes op het forum zetten of voor iedereen leesbaar op de chat neerzetten. Op de chat gebruik je daar de privé-berichtenoptie voor:
/to dnties <sessiecode> <ww>
zodat alleen ik op de chat het bericht ontvang, niet iedereen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
a. Het eerste mailtje dat ik mezelf stuur, wordt verstuurd vanaf kpnmail.nl. Als ik de berichtopties bekijk, staat bij "return-path" kpnmail.nl. Als ik ontvangen e-mailtje aan mezelf beantwoord, komt dit e-mailtje binnen via kpnplanet.nl. In de berichtopties staat bij "return-path" kpnplanet.nl.

Oftewel: Er is een verschil tussen het gewenste antwoord-adres in mailtjes die je (nieuw) maakt en mailtjes waar je op antwoordt.
Kijk eens hier, ik denk dat daar de oplossing van je probleem te vinden is.
Ik kan niet beoordelen of je daar al geweest was, maar is dus 'dieper' in Account-instellingen dan je mogelijk tot nu toe geweest/gekeken hebt.

Tijs.

Welkom op Helpmij.nl.:)

Ik heb net twee berichten van je verwijderd, dit waren enkel citaten van wat Tijs geplaatst had.

De eerste optie die geboden wordt is: Extra -> Accountinstellingen -> E-mail adres selecteren (er is alleen kpnmail.nl) -> Meer instellingen -> Algemeen -> Antwoordadres. Hier staat het antwoordadres als kpnmail.nl.

De tweede optie is bij het maken van een nieuwe e-mail: Opties -> Meer opties -> Antwoord verzenden. Dit veld kan ik dus invullen op het moment dat ik een nieuw bericht wil versturen. Maar dit zou ik dus iedere keer opnieuw handmatig moeten aangeven, want hij slaat het niet op.

Extra -> Accountinstellingen -> E-mail adres selecteren (er is alleen kpnmail.nl)

Staat hier een vinkje voor je KPN mail, dat deze als "Standaard" ingesteld is?

Tsja, ik zou graag jouw instellingen zelf eens in ogenschouw willen nemen (zie posting #7).
Anders zou ik je huidige Outlook profiel verwijderen en een nieuwe aanmaken met (meteen) de juiste instellingen. [Ik vermoed dat je bij mailwisseling alleen je huidige Outlookprofiel hebt veranderd, niet een nieuwe gemaakt.]

Tijs.

Tot nu toe heb ik inderdaad alleen mijn huidige profiel gewijzigd en nog geen nieuwe aangemaakt. Ik zal eerst proberen een nieuw profiel aan te maken via Configuratiescherm, misschien dat dan het probleem opgelost is?

Dan MOET het wel opgelost zijn: Het moet een instelling in je Outlook-profiel zijn die ervoor zorgt dat je oude e-mailadres nog (ergens) genoteerd staat en ook wordt gebruikt in je antwoorden...

Tijs.

Ik heb een nieuw profiel aangemaakt en het oude verwijderd. Inderdaad worden de e-mails nu beantwoord vanaf het juiste adres kpnmail.nl. Dus dat probleem is opgelost.

Maar... nu heb ik een nieuw probleem. Ik had niet verwacht dat al mijn oude e-mailtjes en adresboek verdwenen zouden zijn. Kan ik die nog terughalen?

Ja, je kunt ze importeren óf het huidige (bijna lege) .PST bestand hernoemen en je originele hernoemen naar de naam van het .pst dat je zojuist gemaakt had.
PS: Voor de laatste moet je wel Outlook helemaal hebben afgesloten. Importeren is beter/veiliger/makkelijker.
PS2: ik wil je er ook wel bij helpen, zie posting #7.

Tijs.

Godzijdank! Ik heb mijn oude e-mails en adresboek opnieuw kunnen importeren, ondanks dat ik het oude profiel verwijderd had. Dus dat probleem is ook weer opgelost.
En er wordt nu ook beantwoord vanaf het nieuwe e-mail adres kpnmail.nl. Het lijkt erop dat kpnplanet.nl nu eindelijk ook "echt" verwijderd is.

Tijs, het was een partijtje zweten (voor mij tenminste). Ik ben heel blij dat je me geholpen hebt het probleem op te lossen :thumb:

Geen probleem! Enige waar je nog even naar zou moeten kijken is het zgn. .NK2 bestand. Dat is NIET je contactpersonen, maar wel e-mail adressen die je 'los' hebt ingetypt in het Aan: veld (die auto-aanvulling verzorgen als je (een deel van) het e-mail adres begint in te typen).
Als je die (ook) terugwilt, dan kun je even kijken naar NK2Edit, om gegevens van je oude .NK2 bestand over te brengen naar je nieuwe.

Verder graag gedaan, en fijn dat het allemaal geholpen heeft. Graag nog de vraag op opgelost zetten door te klikken op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan