Outlook 2007 e-mail adressen exporteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snulk

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2005
Mijn zus heeft een erg oude PC met Outlook 2007 er nog op. Ze heeft niet een persoonlijk adresboek gemaakt, maar wel e-mail adressen.
Want als je op de knop Aan: klikt dan verschijnen er adressen. (waar die dan vandaan komen weet ik niet)
Nu wil ze dit op haar nieuwe PC met Office 2010 inlezen.
heb het geprobeerd met PST bestand, Contactpersonen, exporteren naar Excel, maar niets werkt....:(

kan iemand mij de juiste stappen geven..?

Bedankt,

Jos

Exporteren naar Excel is niet nodig. Je hebt de outlook.pst op die oude computer al gevonden, da's knap, want die is redelijk diep weggestopt (zeker als je niet weet waar je moet zoeken).
Dit bestand moet je niet exporteren naar Excel, maar even op een usb stick zetten en vervolgens de door Outlook 2010 aangemaakte (en nog redelijk lege .pst) overschrijven met de .pst van Outlook 2007.
Vervolgens outlook sluiten en weer opnieuw opstarten.
Lees dit ook even goed door.

Kijk naar (de achtergronden genoemd bij) NK2EDIT
@gast0225: (Zie mijn link) Outlook2010 slaat "Voorgestelde contactpersonen" anders op dan Outlook 2007...

Overigens is het, via een commando-regel aanroep van Outlook2010, mogelijk Outlook.nk2 bij het opstarten van Outlook2010 (eenmalig, en dan is het opgeslagen in Outlook2010) deze "Voorgestelde contactpersonen" in Outlook2010 beschikbaar te krijgen. Dat is via de /importNK2 optie, waarbij het .NK2 bestand dezelfde Outlook profielnaam moet hebben als in Outlook2010 is ingesteld.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Klopt, daarom had ik ook het linkje naar Microsoft (de blauwe "dit") in mijn vorige berichtje geplaatst. Daar staat onder de groot gedrukte ‘kop’ "Outlook-gegevensbestand .pst", waar dit in 2010 te vinden is.

Laatst bewerkt:
Ja, maar daarmee heeft de vragensteller niet zijn gegevens (in dit geval "Voorgestelde contactpersonen") overgezet, want (tenzij ik de vraag verkeerd gelezen heb) daar ging het om.
Dat Outlook2010 de "Voorgestelde contactpersonen" niet in een apart bestand maar in het .PST bestand opslaat, daar ging het (vlgs. mij dan) niet om.

Tijs.

Ik had 'm andersom begrepen / gelezen, in de zin dat er nog geen contactpersonen (adresboek is gemaakt) maar wel mailadressen beschikbaar zijn. (mogelijk door mailtjes te versturen die dan middels het 'automatisch aanvullen gebeuren' worden onthouden.) Misschien dat TS dit nog toe kan lichten, al lijkt het erop dat er 'personen' zijn aangemaakt, dus records, maar dat deze vooralsnog niet gevuld zijn met adressen en overige info, m.a.w. dat alleen de mailadressen in de records zijn opgenomen.

Laatst bewerkt:
Ik had die Outlook.PST inderdaad op USB stick gezet.
Toen in Outlook 2010 ging ik naar Bestand-Openen-Importeren, dus al die stappen.

maar dan kan ik niet bij dat PST bestand.

Mijn zus is echt niet in staat geweest ooit een adresboek te maken, dus dan zullen dat inderdaad die "voorgestelde contactpersonen" zijn.
Zaten die dan opgeslagen in die PST?
Dus als ik het goed begrijp moet ik die tijdelijke PSt in 2010 vervangen door degene die ik op de stick heb staan..?
Zou mooi zijn :D

groeten,
Jos

Hangt er vanaf hoe je vraag precies bedoeld was. Als hetgeen Tijs stelt van toepassing is dan niet. Zie bericht 3 van hem. Is het zoals ik het had begrepen dan volstaat het idd. met die .pst te overschrijven. (In 2010 is het ook geen 'tijdelijke' maar gewoon dé .pst, maar dat even terzijde)

Maak voordat je de .pst van 2010 overschrijft even een kopietje van die nieuwe, of hernoem de 2010 .pst even naar outlook.bak, zodat, als de overschrijfactie niet het gewenste resultaat oplevert, ze niet alle gegevens kwijt is die nu in de nieuwe 2010 .pst staan. Je kunt de in 2010 staande .pst ook even naar een tijdelijke andere lokatie kopiëren en later terugzetten als het overschrijven niet het gewenste resultaat oplevert.

Gelet op hetgeen Tijs stelt, is het wel handig om even bij je zus te informeren welke situatie nu precies van toepassing is, zodat je het juiste spoortje voor de geldende situatie kunt gaan volgen.

Laatst bewerkt:
Bedankt heren!

Ik ga bij haar nog even kijken hoe het precies zit. Kan nu niks checken.
Wat ook nog raar is:

Toen ik bij haar de account-instellingen gelijk maakte aan haar oude account (die van 2007), toen kwamen haar mailtjes spontaan binnen.
Ik heb altijd geleerd dat je dat PST bestand moest importeren, maar dit ging vanzelf

Vermoedelijk heb je de niet pop accounts (hotmail.com, msn.com, outlook.com, live.nl etc. etc.) ingesteld en nog niet het 'provider' account? De data van die hotmail accounts enz. staat namelijk op de servers van (bijv.) Microsoft en die mailtjes lopen (opnieuw weer) binnen als je op een nieuwe machine accountjes aanmaakt. In dat geval zou je ook niets aan de .pst hebben, want die gegevens worden niet in de .pst opgeslagen.
Daarnaast kan het ook zijn dat wanneer de oude outlook zo was ingesteld dat er een kopie van de mailtjes bij de provider moest worden bewaard, ook het pop aacountje mailtjes naar binnen trekt op een nieuwe machine / opnieuw ingesteld account.

En voor mijn nieuwsgierigheid : hoe wist je waar je op die oude machine de .pst kon vinden? Ten eerste is de 'hoofdmap' (AppData) standaard 'verborgen' en ten tweede moet je fors diep die map in, voordat je bij de .pst bent.

Laatst bewerkt:
Ik weet waar de PST staat, want dat kun je zien bij Archiveren. Daar staat het hele pad naar Outlook.pst en Archive.pst.
In mijn huidige Outlook 2010 staat ie gewoon bij Documenten. Wel zo makkelijk.

Bij mijn zus staat bij inkomende/uitgaande mail zoiets van imap.kpnmail.nl
Zou dat kunnen betekenen dat haar mails in de cloud van KPN zaten?
En haar e-mail adressen misschien ook wel..?

Jos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan