Outlook 2007 foutmelding 0x80042109 wel emails ontvangen maar niet verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilwagt

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2009
Berichten
15
Ik heb Windows 8 met Microsoft Outlook 2007. Ik kan geen emails versturen maar wel ontvangen. Ik heb Microsoft office 2007 servicepack 3 gedownload en geinstalleerd maar dat mocht niet baten. Ik heb gekeken of de box vol stond met spam berichten maar dat was ook niet het geval. Heb ook de time outs voor de server ook al verhoogd naar het maximale, maar dat helpt ook niet.
Via de webmail van de provider kan ik wel een email versturen dus het moet dus aan outlook liggen.

Wie kan mij helpen?
 
Wie is je provider? Heb je wel de SMTP gegevens goed ingevuld?
 
Standaard staat in de verschillende KB artikelen van Microsoft dat je je (mail-)provider moet bellen, zodat zij er naar kijken.

De conclusie dat het aan Outlook moet liggen is niet eenduidig te trekken (zie regel hier boven). Webmail kan werken terwijl de SMTP server voor de klanten een probleem heeft.

Verder: Je hebt (bijv.) een UPCMAIL mailaccount en je stuurt vanaf het netwerk van UPC of je hebt (bijv.) een KPN mailaccount en je stuurt vanaf het netwerk van KPN etc.?
Oftewel: Mag ik aannemen je je mail verstuurt vanaf netwerk 'waar je mail adres bij hoort', dus dat je niet op een 'vreemd' netwerk zit en vandaar je mail verstuurt?

Tijs.
 
Standaard staat in de verschillende KB artikelen van Microsoft dat je je (mail-)provider moet bellen, zodat zij er naar kijken.

De conclusie dat het aan Outlook moet liggen is niet eenduidig te trekken (zie regel hier boven). Webmail kan werken terwijl de SMTP server voor de klanten een probleem heeft.

Verder: Je hebt (bijv.) een UPCMAIL mailaccount en je stuurt vanaf het netwerk van UPC of je hebt (bijv.) een KPN mailaccount en je stuurt vanaf het netwerk van KPN etc.?
Oftewel: Mag ik aannemen je je mail verstuurt vanaf netwerk 'waar je mail adres bij hoort', dus dat je niet op een 'vreemd' netwerk zit en vandaar je mail verstuurt?

Tijs.
 
Ik heb inderdaad UPC, heb hierover contact met ze gehad maar omdat ik via de webmail wel emails kan verzenden moet het volgens UPC aan outlook liggen.
Smtp gegevens zijn correct ingevoerd dus daar kan het niet aanliggen, aangezien het verzenden hiervoor wel altijd lukte. Het is sinds ongeveerd 3 weken dat ik dit probleem heb.
Volgens mij zit ik ook niet op een vreemd netwerk omdat het daarvoor wel gewoon werkte. Ik ben zelf niet zo computer technisch dus ik hoop dat iemand mij kan helpen.
 
Ik bedoel dat je (bedraad of via wifi) verbonden met de apparatuur van UPC. Indien ja, dan zul je aan UPC moeten gaan vragen om in hun SMTP server te kijken of je wel verbinding ermee krijgt via jouw Outlook en zo ja, wat daar dan misgaat.

Ik vind het nogal kort door de bocht van UPC dat ze niet even de moeite genomen hebben wat na te kijken voor je (zie hierboven wat ze hadden kunnen/moeten nakijken).

Tijs.
 
Ik verbonden met draad met de apparatuur van UPC.
Het is natuurlijk inderdaad kort door de bocht van UPC om zo te reageren, ben niet anders van ze gewend. Ik zal ze maar weer eens bellen. Ben nu al bekend bij ze, heb storing van internet en tv waar al 4 monteurs zijn langs geweest maar nog steeds niet is opgelost. Het kost je een hoop tijd, ergernis en toiletpapier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan