outlook 2007 geeft foutmelding bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

henryy

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2003
....er is een probleem opgetreden.... outlook moet worden afgesloten...het foutenrapport geeft dan een opgave die ik meestuur als printscreen.

een enkele keer wil hij doorstarten, bijna nooit meer - ik word er naar van, ik kan ook niet bij mijn mappen natuurlijk...

graag jullie advies, henryy

.......het meesturen wil niet, toch maar 256 Kb... dan maar overtypen, er staat :

exception information code: =xc0000005 Flags etc.

verder staat er: de volgende bestanden worden aan het foutenrapport toegevoegd:
DOCUME 1/GEBRUI/ LOCALS/Temp. 12304359.cvr en nog een bestand , gelijk, met 12304406.od

zegt het een van jullie iets? bedankt vast!

Laatst bewerkt:
Eerst maar eens proberen Outlook op te starten in Veilige modus:
(Dubbel-)klik jouw manier van Outlook starten met de CTRL-toets erbij vastgehouden
Er wordt gevraagd of Outlook in Veilige modus gestart moet worden. Geef hier Ja op.

Kijk of het dan wél werkt. Indien ja, dan is waarschijnlijk een invoegtoepassing schuldig aan het probleem.

Helpt het niet, denk dan aan data-corruptie van je mailbestand, een fout in de installatie van Outlook2007/Office2007 etc.

Tijs.

veel dank Tijs, voor je tip om in veilige modus op te starten - de reactie van het programma is helaas gelijk, het sluit meteen af. dan moet ik volgens jou toch aan nieuwe installatie denken.

soms start Outlook wel door en dan durf ik niet meer af te sluiten natuurlijk. dan kan ik bij de mappen. ik zal ze kopiëren als ik weer een keer kan starten en opnieuw installeren.

ik vind het moeilijk om bij mappenkopieren het pad van de mappen te vinden, na /gebruiker zei ik bij mij geen Local en raak ik het spoor bijster. ik heb geen gebruikersnaam.

kun je me daar nog een tip over geven Tijs? en is er misschien er nog een alternatief voor opnieuw installeren - want ik kan de cd niet vinden...?

Normaal gesproken is de map met mailbestanden via deze manier te bereiken:

[Windows-toets]r toetscombinatie ->
%userprofile%\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

Succes,

Tijs.

het blijft zo, Outlook kan ik niet afsluiten want dan is het opstarten heel moeizaam, sluit meteen af.

Ik heb nog een heleboel oude en zware mail eraf gegooid, het leek te helpen- het was even sneller, maar nee, het helpt toch niet.

opvallend is ook dat als ik een mail schrijf, de letters pas veel later dan ik typ op het scherm verschijnen.is dat ook een teken dat het hele programma aan herinstallatie toe is, of is dat een te verhelpen fout?

vast dank voor nog een reactie, henri

Je zou nog kunnen kijken of het aan een beschadigd Outlook bestand ligt.
Kijk hier voor instructies om het bestand te scannen en te repareren. Het tweede deel ("De OST-volledigheidscontrole") kan worden overgeslagen, als je géén gebruik maakt van Microsoft Exchange mailservers (bij jou hoogstwaarschijnlijk het geval).
Herhaal de reparatie-stappen net zolang tot er bij de scan geen enkele fout meer wordt aangegeven.

Als dit niets oplevert, dan echt gaan denken aan herinstallatie van Outlook.

Succes,

Tijs.

veel dank, Tijs, ik ga het vanavond proberen en ik meld nog of het wil. groeten Henri

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan