Outlook 2007 gegevensbestand controleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

clausio

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2005
Berichten
9
Bij het starten van Outlook 2007 geeft het programma meestal aan dat het de laatste keer niet goed is afgesloten en dat het de gegevensbestanden gaat controleren.

Ik sluit Outlook normaal af, wat kan er fout zijn??
 
Als dat vanaf het begin is, kan het een installatie fout zijn, probeer een her-installatie.
 
Steeds opnieuw gegevens bestand controleren door Outlook

Ik heb het zelfde probleem! Heel irritant! Bijna elke keer (maar niet elke keer) krijg ik deze foutboodschap en begint Outlook alles te controleren waardoor mijn systeem tijdelijk traag is.

Dit is pas enige tijd begonnen nadat ik overgestapt ben op Vista en Outlook. (Daarvoor gebruikte ik XP en Outlook Expres.) Direct na installatie heb ik ook Karpersy antivirus/antispam geïnstalleerd en heb ik heel wat tijd gestopt in het importeren van mijn oude berichten (1000-en!), adresboek, email accounts (9!), het aanmaken van evenzoveel mappen en handtekeningen.

Opnieuw installeren als oplossing, is gemakkelijk gezegd, maar dat zie ik dus even niet zitten! En bovendien, wie zegt me dat ik het daarna niet opnieuw krijg? Ik denk dat er ergens iets met de instellingen of met Kaspersky aan de hand is. Maar wat?
 
Laatst bewerkt:
ik heb hetzelfde probleem sinds enige tijd. voorheen was alles normaal.
kan het met een update van office oid te maken hebben?
 
Ik sluit Outlook normaal af, wat kan er fout zijn??

Het heeft inderdaad te maken met de nieuwe instalatie. Door het opnieuw te instaleren is het probleem opgelost. Zorg er wel voor dat je je post en addressenbestand hebt gebackupt
groeten
Clausio
 
Het heeft inderdaad te maken met de nieuwe instalatie. Door het opnieuw te instaleren is het probleem opgelost. Zorg er wel voor dat je je post en addressenbestand hebt gebackupt
groeten
Clausio


Maar als je outlook opnieuw installeert, en vervolgens de windows/office/beveiligingsupdates erover heen gooit, krijg je dan niet weer hetzelfde probleem?
 
opgelost!?

Ik geloof dat in het nu ook opgelost heb: Ik heb alle 'vreemde' tekens (e met trema en een &) uit de namen van mijn E-mailmappen verwijderd. Sinsdien geen foutmeldingen meer gehad!
 
Bij het starten van Outlook 2007 geeft het programma meestal aan dat het de laatste keer niet goed is afgesloten en dat het de gegevensbestanden gaat controleren.

Ik sluit Outlook normaal af, wat kan er fout zijn??

Ik heb het prog van microsoft: Scanpst.exe gebruikt om de pst map te laten controleren, je vindt dit prog in de map van C:\Program Files\Microsoft Office\Office12. Outlook van te voren afsluiten, prog draaien en bij mij vond hij beschadigingen in het pst. Probleem opgelost:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan