Outlook 2007 kan de mappen niet uitvouwen. Er is onvoldoende geheugen beschikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

whoppy1975

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2010
Twee dagen geleden hebben we te maken gehad met een plotselinge stroomuitval waardoor dus ook de pc's uitvielen.
Sindsdien krijgen we op een Windows 7 Homde Edition pc steeds de melding:
"Kan de persoonlijke beschikbaarheidsinfo niet weergeven. Er is onvoldoene geheugen beschikbaar om dit programma uit te voeren. Sluit één of meerdere programma's af en probeer het opnieuw."
Daaropvolgend krijg ik in Outlook 2007 de melding bij het openen van mappen: "Kan de map niet uitvouwen. Er is onvoldoene geheugen beschikbaar om dit programma uit te voeren. Sluit één of meerdere programma's af en probeer het opnieuw."
Ik moet Outlook dan uitschakelen en opnieuw starten maar na 5 minuten gaat het weer fout.
Als hij bij taakbeheer kijk gebruikt Outlook niet bijzonder veel en de pc zelf ook niet.
Waar zit hier in de fout en wie kan me helpen dit op te lossen?

De pc vertoond geen andere poblemen?

Werkt outlook wel goed als deze wordt opgestart in de veilige modus (outlook starten met de ctrl toets ingedrukt

Het is mogelijk dat de de postvak bestanden zijn beschadigd.
Die repareer je als volgt
Mvg Leo

De pc vertoond geen andere poblemen?

Werkt outlook wel goed als deze wordt opgestart in de veilige modus (outlook starten met de ctrl toets ingedrukt

Het is mogelijk dat de de postvak bestanden zijn beschadigd.
Die repareer je als volgt
Mvg Leo

In de veilige modus werkt Outlook inderdaad wel dus heb de geadviseerde link uitgevoerd en waren beschadigingen die ik heb laten herstellen.
Het is nu alleen verergerd en kan nu geen enkele map meer openen behalve de opstartmap, wat in mijn geval Postvak IN is........:(

Verdorie dat is vervelend:(

Lees nog even de tekst uit de link.
Onder opmerkingen staat een back up genoemd als. bak bestand.
Kun je zo je oude situatie weer herstellen?

Mogelijk dat een systeemherstel naar een punt voor dit probleem dan soelaas biedt.

Mvg Leo

Sorry voor de late reactie, griepje van een weekje gehad, waar praten we over :(

Uit de BAK bestanden kon ik de back-up terughalen.
Ben toen nog wat wezen googlen want bleef foutmeldingen houden.
Kwam toen een probleem tegen wat er niet echt op leek maar ging wel over fout in profielen.
Ik had 3 profielen met 9 mailaccounts, hiervan 7 privé in één profiel en 2 zakelijke, beide apart in een profiel.
Om niet steeds te hoeven switchen tussen de profielen liet ik de 2 zakelijke accounts ook binnenkomen via het privéprofiel.
Dus één profiel met 9 accounts en 3 PST-bestanden., had ik alle mailboxen bij elkaar.

Heb toen mijn 3 profielen ( = 9 mailaccounts) weggegooid en opnieuw aangemaakt, echter met het verschil dat ik de 2 zakelijke niet meer binnen liet komen op het privéprofiel, dan maar switchen.
Dit was ook gelijk het einde van de foutmeldingen.
Vandaag toch maar eigenwijs geweest en eerst voorzichtig het eerste zakelijke account weer bij het privéprofiel erbij gezet, ging goed!!!
Toen het tweede zakelijke account en toen kwamen de foutmeldingen weer.
Dit account heeft een PST-file van 1,4GB met de privébox van 600mb en de andere zakelijke van 200mb.............
Volgens mij is dit in mijn geval een fout in de trant van: 1 + 1 + 1 = te veel.
Ik heb nu het account met PST van 1,4GB weer uit het privéprofiel verwijderd en probleem opgelost.
Als ik binnenkort wat tijd heb zal ik die eens flink schonen en nogmaals proberen.

Leofact in ieder geval heel erg bedankt tot zoverre voor je hulp en het snelle reageren.
Dat siert je tussen de andere (!@&*^$E*@%E$%@* gebruikers op het grote net :D

En nu snel bericht plaatsen en sluiten, zere vingers en het begint te onweren :evil:

:(:(:(:(:(
Ik heb dus te vroeg gejuichd (schrijf je dat wel zo?)
Na wederom een stroomuitval te hebben gehad krijg ik de meldingen weer.
PST-controler gedaan, nieuw profiel aangemaakt, exporteren/importeren, kom niet meer van de melding af en na een dag Oudlook continu aan en uit zetten ben ik er eigenlijk wel weer knap ziek van.

Dus bij deze............zaak weer geopend: HELP!

Hallo Whoppy1975.
Gejuigt is volgens mij met een t, net als outlook:)

Jammer dat het probleem weer terug is.
Scanpst.exe zou misschien helpen, maar dan raak je misschien weer van alles kwijt.

Voor de zekerheid nog even de volgende vragen.
Hoeveel geheugen zit er in de pc?
Je krijgt geen foutmeldingen van andere programma's?
Ooit instellingen van het virtueel geheugen aangepast?
Een oudere versie van Norton in gebruik?

Een mogelijke optie, is om mail, accounts, profielen en postvakken te exporteren en vervolgens outlook op nieuw te installeren, of laten te herstellen door de office setup.
In het laatste geval blijft je mail i.p behouden, maar de geëxporteerde bestanden zijn dan een back up.
Mvg Leo

Ik leef nog hoor ;-)

Ik weet nu 100% zeker dat het in ons zakelijk verkoop.pst zit.
Wij verkopen online artikelen en voor elke klant maken we een mapje aan, 26 hoofdmappen van A t/m Z met daaronder de namen van de klanten.
Heel veel mapjes dus.
Dit is een aparte .pst die in Outlook er bij ingelezen wordt, de hoofdmap heet zakelijk.pst, hier wordt de mail afgeleverd.
Start ik Outlook op met beide .PST's actief, dan ontstaat het probleem.
Start ik Outlook alleen op met zakelijk.pst en als Outlook eenmaal geleden is daar dan verkoop.pst bij in lees, dan kan ik doen wat ik wil en Outlook zo wel een week aan laten staan zonder dat ik de fout krijg.
Op de één of andere manier leest Outlook dus bij het starten op de één of andere manier de PST in het geheugen (Outlook-geheugen) en als je de PST later toevoegd doet hij dat niet.
Kan er dus weer mee werken al is het continu PST verwijderen/toevoegen niet echt handig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan