Outlook 2007- meerdere accounts, mail verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Comisa

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2009
Ik heb outlook 2007..
en moet sinds kort voor 3 verschillende websites mails kunnen verzenden en ontvangen.

Ben zelf niet zo bedreven met outlook, dus vandaar onderstaande vraag.
Ik heb 3 accounts gecreeerd met 3 verschillende PST bestanden.
Dus 3 pop mail accounts, met de correcte servergegevens.

Bij 1 account word er aangegeven dat deze `standaard´ gebruikt zal worden bij het verzenden. Wat ik eigenlijk niet echt begrijp.

Ik heb een test gedaan.
Wanneer ik een mail stuur naar de 3 adressen, dan zie ik keurig bij de relevante `Postvak In´ de binnenkomst bij elke account afzonderlijk.

Bij het verzenden zie ik echter op 1 account (standaard) bij het mapje ´Postvak UIT´ dat er vandaaruit 3 berichten worden verstuurd. Ondanks het feit dat ik bij het verzend vakje een ander account heb uitgekozen. En dus daar een melding verwacht bij mapje 'Postvak Uit'.

Ik neem aan dat dit veranderd moet worden. Houdt dit in dat de mail via 1 account, en dus die server word verzonden?

Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met 'drie verschillende PST-bestanden'?
en áls je dat dan zo hebt geregeld, wat is het nut daarvan dan?
Je kunt namelijk binnen één outlookomgeving prima meerdere mailaccounts beheren ....

In principe werkt het zo:
Als iemand jou een mail stuurt, gericht aan een bepaalde mailaccount, zal bij een reactie ook automatisch datzelfde mailaccount als afzender worden gebruikt.
Als je een nieuwe mail aan het maken bent (dus geen reactie op ....) dan kan je links op de standaardwerkbalk een knop 'Account' zien ..... en daarmee de juiste mailaccount kiezen.
Behalve als ik 'vermoed' wat jij bedoelt met 'drie verschillende PST-bestanden' .....

Hi Teugem..

Ik was onder de veronderstelling dat je voor elke account afzonderlijk een pst bestand nodig :confused: .. ivm archiveren van berichten etc..

Zoals je zegt kan ik idd bij het verzenden van nieuwe mail "de account kiezen`. En idd bij het reageren word het bericht verzonden met desbetreffende account waartoe het 1ste bericht aan geaddreseerd was.

Maar de vraag is dus.. ongeacht welke emailadres ik dan ook gebruik... er altijd bij het verzenden 1 specifieke account word gebruikt

dus stel..

info@helpmij.nl (standaard voor verzenden ingesteld)
info@helpmij.com
info@helpmij.eu

Als ik een bericht verstuur met account en adres info@helpmij.eu, dan staat er bij het postvak uit bij info@helpmij.nl dat er een bericht word verzonden.

Hoort dit zo?
En ik neem dat 1 pst bestand blijkbaar voldoende is? En meerdere overbodig..

Bij verschillende pst bestanden komt de verzonden mail in ieder pst bestand afzonderlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan