Eerste wat ik zou doen is kijken of je wel in die folder kunt komen.
Indien ja, dan kijken of je (nog) wel rechten hebt op het bestand.
Instructie:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> c:\users\jan\appdata\local\microsoft\outlook
In de dan geopende map: Rechtsklik op Outlook.pst (zal bij jou als Outlook staan, met als bestandstype "Microsoft Office Outlook Personal Folders") en kies Eigenschappen. Ga naar tabblad Beveiliging. Klik op knop Geavanceerd. Ga naar tabblad Effectieve machtigingen en klik op Bladeren.
Vul je naam in ("jan") en klik op Naam controleren, dan op OK klikken.
Je zult zien welke machtigingen je hebt op het bestand. Daar moeten in ieder geval lees- en schrijfrechten zijn en nergens mag toegang weigeren staan.
Staan de machtigingen goed, dan zou het mogelijk een probleem met het bestand zélf kunnen zijn. Start dan scanpst.exe
Die staat (voor Office/Outlook 2007) standaard in:
C:\Program Files\Microsoft Office\Office12
Start het scanpst.exe programma in die map, plak het volgende in het invulveld:
c:\users\jan\appdata\local\microsoft\outlook\Outlook.pst
Klik op Starten
Daarna Herstellen klikken, waarbij je het vinkje laat staan in "Een backup maken van het gecontroleerde bestand vóór herstel".
Herhaal dezelfde actie meermalen maar vink het maken van een backup dan telkens af totdat er geen problemen meer gemeld worden met het Outlook data-bestand.
Start daarna Outlook.
Tijs.