Outlook 2007 opent niet na DoCmd.SendObject

Status
Niet open voor verdere reacties.

WiseGuy78

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2010
Ik heb onlangs MS Office 2007 geinstalleerd. Acces 2003 heb ik hierbij wel nog geinstalleerd gehouden omdat ik een Acces-database heb die perse onder 2003 moet draaien.

Nu heb ik het probleem dat bij het commando "DoCmd.SendObject" er geen reactie komt van Outlook 2007...zelfs geen foutmelding. Nu heb ik al gevonden dat er een relatie ligt met de standaard instelling voor email afhandeling in Internet Explorer. Hierbij zijn bij mij 3 opties:

- Microsoft Office Outlook
- Outlook Express
- Windows Live Hotmail

Als ik de standaard instelling wijzig naar "Outlook Express" of "Windows Live Hotmail" en vervolgens de database opnieuw start, dan werkt het commando prima. Alleen bij "Microsoft Office Outlook" werkt dit niet.

Iemand een idee of dit een register fout is? Dat bijvoorbeeld er een foute verwijzing naar het programma Microsoft Office Outlook staat?

Oplossing gevonden:

Het is een register probleem. Onder HKEY_LOCAL_MACHINE / Software / Clients / Mail / staan de email clients die door programma's gebruikt kunnen worden. De mappen en waardes bij Microsoft Office Outlook stonden allen niet correct. Een herinstallatie van enkel Outlook 2007 was voldoende om deze register waardes te herstellen.

Ter info: doordat de register waardes niet goed stonden, kon er ook geen email gestart worden vanuit bijv. internet explorer of acrobat reader.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan