outlook 2007 probleem met verzenden van grote mails en loopt vast bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

PieterAssen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 dec 2007
Beste mensen,

Heb een probleem met outlook 2007:o.

Als ik outlook opstart en direct gebruik dan krijg ik "reageert niet". Heb op mijn pc exact dezelfde versie draaien op xp en geen enkel probleem. Heb trouwens deze versie wel eerder op vista gebruikt, werkte prima.

2e probleem: een beetje grotere mail wil maar niet lukken om te verzenden, blijft in depostvak uit staan en geeft aan 5 van 5 verzonden......

Wie kan mij helpen? Is dit een outlook of uiteindelijk toch een vista probleem?

Pieter

Grote mails

Wat is "groot"? De meeste ISPs hanteren een bepaald maximum voor het mailverkeer. Bij planet.nl bijvoorbeeld is dit 2MB. Vooral indien grafische attachments worden meegezonden of "pictures" in de mail zelf voorkomen, is dit tamelijk snel bereikt. In dat geval kan OUTLOOK wel sturen, maar wacht op een bevestiging van de server, die nooit komt. De mail blijft in OUTBOX en wisselt niet naar SENT. Kan dat Uw probleem zijn?

Grote Mails

Wel groter dan 2 mb, voornamelijk foto's bij @home.
Lijkt er op dat dat het probleem is inderdaad. Kan er niets aan doen dus:confused:

Heb je ook een oplossing voor het andere probleem? Dat vind ik denk ik nog vervelender....

BVD!

OUTLOOK problemen

Als de mails zo groot zijn door attachments, en niet door hun "body", dan is er misschien wel een "work-around". Je zou kunnen proberen de aanhangsels te comprimeren (bijv. met ZIP), waardoor de totale omvang wellicht onder het maximum komt.

Wat het andere probleem betreft, geen werkelijk steekhoudende suggesties "op het eerste zicht". Maar wel een paar vragen:
- Is de "not responding" éénmalig, of permanent (m.a.w. lukt een tweede of derde poging wel)?
- Indien het eerste, treedt het probleem dan vooral op kort na de systeemstart?
- hoe heb je in VISTA de indexing options ingesteld, is INDEXING "aan" voor OUTLOOK ? (dit geeft in sommige gevallen een "overrun" aan achtergrondfouten.

In afwachting,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan