Outlook 2007 - pst bstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Calimero

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2010
Ik gebruik Outlook 2007, en heb het pst bestand verplaatst van de c-schijf naar een memorystick.
Echter, elke keer wanneer ik mijn systeem opstart en outlook open krijg ik de melding dat outlook niet
juist is afgesloten en wordt een bestandscontrole uitgevoerd. Bovendien is outlook traag geworden bij het
verzenden/ontvangen van nieuwe email, en bij andere zoek opdrachten in outlook....etc.

Vraag ; moet het pst-bestand geintegreerd zijn op dezelfde schijf als waarop Office (outlook) geinstalleerd staat ( c-schijf dus ) ?

Tsja:
a. Vooral als het .pst bestand flink groot is dan zul je merken dat het (veel) langzamer gaat vanaf memory-stick dan vanaf interne harde schijf.
b. Als je de memory-stick uitwerpt/verwijdert zónder Outlook volledig te hebben afgesloten (en dat duurt even, op de achtergrond, ook als het Outlook scherm zojuist dicht is) dan loop je risico op bestandscorruptie.
c. Als je de memory-stick uitwerpt/verwijdert zónder Hardware veilig verwijderen te gebruiken dan geldt (dit is een algemeen Windows verhaal) dan loop je het risico op bestandscorruptie.
d. Als de memory-stick als FAT32 is geformatteerd dan mag elk bestand (dus ook het .pst bestand) niet groter zijn dan 4 GB.

Ik zou beginnen met, met Outlook volledig afgesloten, scanpst.exe te starten en die los te laten op het .pst bestand. Misschien slimmer om eerst het .pst bestand te kopiëren naar de harddisk en de versie op de harddisk te laten doen, omdat die (veel) sneller is (zie a.) en daarna de versie op de memory-stick te overschrijven (liever nog: de versie op de memory-stick hernoemen en daarna de gerepareerde versie vanaf de harddisk op de memory-stick zetten).. Zie instructies hier. Doe dit zo vaak als nodig is totdat alle fouten eruit zijn.

Tijs.

Klik in Outlook 2007 eens op Extra, Accountinstellingen en kijk dan eens onderin je scherm. Daar lees je o.a.
"De geselecteerde e-mailiaccount bezorgt..............................."
Het "Path" dat je daaronder leest zal vast niet naar jouw Memory-stick verwijzen.

Dit onderwerp mag worden gesloten.
Allen dank voor de suggesties.
Het OS ziet de memorystick als externe disk.
Outlook wil het pst - bestand op een OS geintegreerde schijf zien.
Misschien is daar een mogelijkheid toe, maar ik heb het pst-bestand weer teruggezet op de d-schijf
dan loopt het goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan