outlook 2007 start niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

rocoma

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2001
outlook wil niet meer opstarten
meteen als hij wil opstarten sluit hij af en geeft de volgende foutmelding :

kan microsoft office outlook niet starten. kan het
outlook-venster niet openen. kan de set mappen niet openen
het bestand
C:\users\gebruikersnaam\appdata\local\microsoft\outlook\outlook.pst
wordt gebruikt en kan niet worden geopend. sluit de
toepassing waarin dit bestand wordt gebruikt en probeer het
opnieuw. u moet de computer wellicht opnieuw opstarten

er is echter (nog) niets opgestart de computer is opnieuw opgestart en
het eerste wat ik probeer is outlook opstarten
het betreft outlook 2007 en het draait onder Windows 7

BVD

Eerste wat je moet checken is (vóórdat je Outlook start) of er niet al een proces draait dat Outlook.exe heet (dan blijkbaar automatisch met je pc is opgestart):
[Ctrl][Shift][Esc] toetscombinatie -> tabblad Processen -> [Sorteer op naam, kijk of Outlook.exe wordt vermeld].

Is er op dat moment géén Outlook proces acties, dan laten bekijken m.b.v. Unlocker of het .PST bestand op dat moment door een ander proces geopend is.

Zie je daar óók niet, start dan Outlook eens op een andere manier dan je gewend bent, namelijk via het Uitvoeren vakje:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> outlook
Kijk of je dan dezelfde melding krijgt.

Krijg je dan óók die melding, dan lijkt het me aannemelijk dat je .pst bestand niet meer helemaal in orde is, maar dat horen we dan nog wel van je.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik zie zojuist dat je de vraag op opgelost hebt gezet zónder verdere terugmelding...

Meld even terug wat je geholpen heeft het probleem op te lossen, dan hebben anderen (en ik) er ook nog wat aan.

Tijs.

Ik zie zojuist dat je de vraag op opgelost hebt gezet zónder verdere terugmelding...

Meld even terug wat je geholpen heeft het probleem op te lossen, dan hebben anderen (en ik) er ook nog wat aan.

Tijs.

sorry je hebt gelijk :o
ik heb de status veranderd omdat het probleem zich niet meer voordoet zonder actie van mijn kant
wel nog even je tips opgevolgd door alleen maar te kijken of er wat aanstond en zo maar verders niets
de volgende dag deet het probleem zich niet meer voor

in ieder geval bedankt voor je reactie

P.S
ik ga wel unlocker instaleren, je weet nooit waar het goed voor is

ik heb net hetzelfde probleem, maar bij mij helpen die oplossingen niet...
kan je mij aub ook helpen!

danku!

ik heb net hetzelfde probleem, maar bij mij helpen die oplossingen niet...
kan je mij aub ook helpen!

danku!

@billy28: Je zult een eigen vraag moeten starten in de Outlook sectie. Het is niet de bedoeling om je eigen vraag te stellen in die van een ander.

Verwijs in dat nieuwe bericht desnoods terug naar de stappen die ik voorstelde in déze discussiedraad en geef aan wat er gebeurde toen je die stappen uitvoerde.

Kleine tip heb ik nog wel: Als Unlocker geen blokkerend proces aangaf en mijn stappen allemaal geen opstart van Outlook opleverde zónder foutmelding, dan lijkt het mij dat je .PST bestand corrupt is. Had ik als alternatieve reden al aangegeven: "Krijg je dan óók die melding, dan lijkt het me aannemelijk dat je .pst bestand niet meer helemaal in orde is..."
Kijk dan in deze instructie voor het gebruik van scanpst ("Het hulpprogramma voor het Postvak IN" genoemd op die pagina) en repareer je .PST bestand net zo vaak totdat er geen fouten meer gevonden worden.

Succes,

Tijs.

@billy28: Je zult een eigen vraag moeten starten in de Outlook sectie. Het is niet de bedoeling om je eigen vraag te stellen in die van een ander.

Verwijs in dat nieuwe bericht desnoods terug naar de stappen die ik voorstelde in déze discussiedraad en geef aan wat er gebeurde toen je die stappen uitvoerde.

Kleine tip heb ik nog wel: Als Unlocker geen blokkerend proces aangaf en mijn stappen allemaal geen opstart van Outlook opleverde zónder foutmelding, dan lijkt het mij dat je .PST bestand corrupt is. Had ik als alternatieve reden al aangegeven: "Krijg je dan óók die melding, dan lijkt het me aannemelijk dat je .pst bestand niet meer helemaal in orde is..."
Kijk dan in deze instructie voor het gebruik van scanpst ("Het hulpprogramma voor het Postvak IN" genoemd op die pagina) en repareer je .PST bestand net zo vaak totdat er geen fouten meer gevonden worden.

Succes,

Tijs.

bedankt!! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan