outlook 2007 stopt er steeds mee!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henry1st

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Zodra ik mij outlook heb geopend, stopt het er na een paar minuten mee. Ik krijg dan een crashmelding ('stackhash_ 7983') , met het verzoek outlook opnieuw te starten. Ook daarna gebeurt hetzelfde weer na een paar minuten. ik heb de knop elke elke paar minuten mail ophalen uitgezet, maar ook dat helpt niet. Wie kan me helpen? Alvast dank!

Laatst bewerkt:
Eerste stap is (zoals altijd met Office-producten) om te starten Veilige modus:
Start Outlook met de Ctrl-toets erbij vastgehouden.
Er wordt gevraagd of je Outlook in Veilige modus wilt opstarten. Bevestig dat.

Kijk of het probleem er dan ook is. Indien het probleem er dan niet is, dan zal er ergens iets aan de hand zijn met auto-startende macro's, invoegtoepassingen etc.

Verder kun je even hier kijken. Solution 1 kan zonder negatieve gevolgen worden uitgevoerd. Begin daar dus mee (sluit wel eerst Outlook af vóórdat je die stappen neemt).

Succes, en we horen het wel.

Tijs.

Dank, ik heb het in de veilige modus opgestart, maar het probleem komt weer terug. Morgen voer ik de andere wijzigingen in. Ik krijg de indruk dat het ook wel eens met de RSS-instellingen te maken kan hebben. Ik gebruik geen RSS, hoe zet ik het zoeken daarna uit? Heb je ook daarover een idee?

Over RSS weet ik zo goed als niets.
Mijn andere suggestie (=link uit vorige posting) nog geprobeerd?

Tijs.

Laatst bewerkt:
Helaas, ik heb het geprobeerd, maar het is mislukt. Outlook bevriest nog steeds en wil weer opnieuw opgestart worden. Heb je nog een andere suggestie? Ik heb via herstelpunt ook de computer nog een aantal dagen teruggezet (voordat dit begon), maar ook dat helpt niets! :confused:

Enige suggestie die ik heb is (misschien is er bestandscorruptie in je .PST bestand):
1. Test eerst of het .PST bestand nog in orde is. Hiervoor moet Outlook gesloten zijn, en maak je gebruik van scanpst.exe die ergens onder \Program Files te vinden moet zijn.
2. Maak eerst een kopie van je .PST bestand en schrijf alle instellingen m.b.t. je Outlook mailaccounts even op (inlognamen + password, gebruikte servernamen, poortnummers etc.), en volg daarna de ándere suggesties in de gegeven link (dus een nieuw .PST bestand maken, een nieuw Outlookprofiel maken etc.)

Succes,

Tijs.

Helaas, er werden wel kleinere foutjes gevonden in de bestanden, die werden gerepareerd, maar na het opnieuw starten van outlook, heb ik weer hetzelfde probleem! :(

Er stonden nog andere suggesties.

Overigens zou je erover na kunnen denken om eerst een volledige herinstallatie van Office te doen.

Tijs.

Helaas, heb office verwijderd, daarna register laten doorzoeken op resten van office, register laten nakijken en opnieuw office laten installeren, maar niets helpt! Het probleem komt weer terug! :mad: Virus??

Misschien wel ja. Overigens ben ik verbaasd dat zelfs Veilige modus niet goed werkt.
Gebruik in ieder geval de tips in deze discussiedraad

Verder heb ik nu geen tips meer.

Tijs.

Het lukt me maar niet het probleem op te lossen. Hier is nog wat extra info die ik als foutmelding krijg:

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: APPCRASH
Naam van de toepassing: OUTLOOK.EXE
Versie van toepassing: 12.0.6514.5000
Tijdstempel van toepassing: 4a89dc70
Naam van foutmodule: StackHash_7983
Versie van foutmodule: 6.1.7600.16385
Tijdstempel van foutmodule: 4a5bdb3b
Uitzonderingscode: c0000374
Uitzonderingsmarge: 000cdcbb
Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Landinstelling-id: 1043
Aanvullende informatie 1: 7983
Aanvullende informatie 2: 7983426fe686d68d15e81b8799fdd37e
Aanvullende informatie 3: 1bf8
Aanvullende informatie 4: 1bf80df7dcbe36c3067d44f0dc8f5a98

Lees de onlineprivacyverklaring:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0413

Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt

Verder valt het me ook op, dat zodra ik de knop "verzenden/ontvangen" indruk, Outlook twee keer via hetzelfde e-mailadres gaat kijken of er post is om binnen te halen en ook twee keer gaat kijken of er iets verzonden moet worden. Dit terwijl ik toch maar écht één account heb aangemaakt!
Daarnaast vind ik mijn Outlook in deze windows 7 versie ontzettend traag! Als ik een mail open, dan heb ik het gevoel dat die eerst gelezen moet worden en dan, na zo'n drie tellen, worden de plaatjes in de mail pas getoond. Zijn het veel plaatjes duurt het nog langen voordat ik die te zien krijg (ik heb een 20mb-verbinding)

Laatst bewerkt:
Internet, zoekend op jouw foutcodering, suggereert het volgende:
1. Draai Scanpst.exe net zo vaak totdat er helemaal géén fouten meer worden gemeld en gerepareerd
2. [Had ik al aangegeven, geen idee of je dat ook gedaan hebt(!)] Maak een nieuwe outlook.pst (zie mijn link eerder over "Outlook 2007 is sooo slow").

Verder geen tips meer.

Tijs.

Ik ben nu bezig met scanpst.exe, dit heb ik vijf maal gedraaid voordat de fouten eruit waren. Ik wil nu een nieuw .pst aanmaken. Kan ik 'archive.pst' weggooien? Ik neem aan dat ik mijn oude 'outlook.pst' straks gewoon kan deleten? E.e.a. betekent dus ook dat ik straks alles kwijt ben? E-mails, adressen e.d. Ik heb wel een kopie daarvan, maar ik ben tegelijk bang, dat als ik dit (incl. mijn berichtregels weer terugplaats) dat ik ook misschien de fout - waar het nu steeds om gaat - ook weer terugplaats?

Je moet (natuurlijk) een kopie maken van de gerepareerde outlook.pst
Per slot wil je inderdaad niet alles kwijt zijn.
Als het goed is weet je al waar dat Outlook.pst bestand staat, anders had je er niet scanpst.exe op los kunnen laten... Als je het niet meer weet: Kijk hier hoe de lokatie te achterhalen. Natuurlijk moet je alleen het map-gedeelte gebruiken om te openen in Verkenner, en dan een kopie maken van outlook.pst.

Had je al getest met het volledig gerepareerde outlook.pst bestand? Uitwijken naar een geheel nieuw .PST bestand alleen nodig/zinvol als het volledig gerepareerde .PST bestand niet de oplossing biedt.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan