Outlook 2007, synchroniseren van het adresboek

Status
Niet open voor verdere reacties.

willema

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2005
Dag allemaal,

In Outlook 2007 ontvang/verstuur ik sinds kort behalve mijn privémail (pop3-server) ook mijn mail van het werk (Microsoft Exhange server).

De werk-mail zoekt op geregelde momenten contact met de server. Mijn privémail haal ik op met een klik op de knop Verzenden/Ontvangen.
Bij zo'n klik wordt blijkbaar ook de werkmail nog eens extra opgehaald.

Dit proces blijft telkens zeer lang hangen. Het heeft blijkbaar te maken met het feit dat het offline adresboek (van het werk) wordt gesynchroniseerd.
Dat zijn veel namen (ca. 3000) en die moeten heus niet elke keer er mail wordt opgehaald worden nagekeken. Zo snel is het verloop op de werkplek nu ook weer niet ;)

Kan dat onderdeel apart worden uitgeschakeld en enkel op afroep worden gestart (wanneer ik bvb. een nieuwe geadresseerde niet vind in het offline adresboek) ?

Groeten,
Marnik

Ik zou vermoeden dat het voldoende is om het downloaden van het offline adresboek uit te zetten totdat je het weer tijd vind om 'm te downloaden.
Kijk hier
waar het vooral/alleen gaan om bij de Verzend- en ontvangroepen te komen.
Wijzig de instellingen voor het Exchange mail account in de "Alle accounts" groep, zodat je daar het adresboek uitvinkt.
Evt. kun je zelfs een extra Verzend- en ontvangroep maken waar je (ook) dat Exchange account in zet, maar met geen automatische verzend/ontvang tijdspanne er in (dus helemaal 'handmatig') en ook niet opgenomen in F9 (dus uitgevinkt: "Deze groep opnemen bij Verzenden en ontvangen") en waar je alleen het adresboek aanvinkt.
Je kunt dan handmatig deze groep synchroniseren, via Verzend/-ontvangroepen -> "<op de nieuwe groep klikken>"

Overigens meen ik me te herinneren dat de Exchange beheerder ook invloed kan uitoefenen hoe vaak een offline adresboek wordt gedownload en wat dan precies (het hele adresboek, alleen updates etc.)
Mogelijk staat dat ook niet optimaal afgesteld, want elke keer het volledige offline adresboek downloaden bij contact moet toch niet de bedoeling zijn, lijkt me.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan