Outlook 2007 terugkerende afspraak andere kleuren geven

Status
Niet open voor verdere reacties.

haneli

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2008
In Outlook 2003 Agenda, wat ik veel gebruik voor planning, kan je bij een terugkerende afspraak verschillende kleuren gebruiken. Simpel voorbeeld: je maakt een terugkerende afspraak elke dag voor de duur van 1 maand. Nou kan je die afsprakenreeks openen OF alleen de individuele afspraak in die reeks en die individuele afspraak een andere kleur geven t.o.v. de kleur van de reeks.
Dit kan echter niet in Outlook 2007, dan kan je maar 1 kleur toekennen aan de complete reeks.
Weet iemand of je dit kan veranderen binnen Outlook 2007?

Alvast dank voor de gedane moeite.

hans

Voor zover ik weet niet.
Gelet op wat je beoogt denk ik dat bypassen de enige oplossing is:

die desbetreffende ene afspraak openen, de tekst slecteren, afspraak sluiten en daarna deze verwijderen en vervolgens middels CTRL-V de gekopieerde afspraak plakken in een nieuwe, enkelvoudige afspraak en daar een kleur aan toekennen. Als ik dit typ dan lijkt het erg omslachtig, doch dit is uit te voeren binnen enkele secondes.

Beste gast0225....moet je me nou alweer helpen?? ;-)))
Dit bypassen kan natuurlijk alhoewel het in mijn geval niet handig is. Het gaat in mijn geval over de planning van 5 verschillende gastenverblijven. Ook in Outlook 2010 kan dit ook niet weet ik al. Onbegrijpelijk waarom Microsoft deze mogelijkheid heeft gestopt na Outlook 2003. Ik denk dat ik toch niet de enigste ter wereld ben die het op deze manier als plannings-tool gebruikt. Ik heb nu op mijn laptop Outlook 2003 draaien en daar kan het dus wel. Met Easy2sync even naar de andere pc kopieren waar Outlook 2007 op draait en.....het wordt op die manier klakkeloos in Outlook 2007 overgenomen. Prima dus, alleen.....binnenkort stopt het met de updates van Outlook 2003 en ik heb geen idee hoe kwetsbaar ik dan ben. Maar misschien weet jij daar weer meer van?
groet....Hans

In 2009 stopte formeel de basisondersteuning al. De huidige ondersteuning tot april 2014 betreft al de verlengde ondersteuning. Qua kwetsbaarheid zou ik het niet durven zeggen (daarvoor schiet de kennis van 'ellende' mij te kort) Als ik het logisch probeer te benaderen, dan denk ik dat de kwetsbaarheid wel mee zal vallen omdat het progje al 10 jaar oud is en door steeds minder mensen gebruikt wordt. Voor kwaadwillenden is het daarom mogelijk helemaal niet interessant om voor een steeds kleiner wordende groep 'ellende' te ontwikkelen. Maar goed, ik wordt niet gehinderd door kennis van malware en de effecten daarvan op een progje als Outlook dat niet meer door de maker ervan wordt ondersteund.

Tsja..het is zo verdomde jammer dat die 'kleur'mogelijkheid niet mee ondersteund word in latere versies. Ik kan nu in een oogopslag zien voor een hele week aan de kleuren wat er bezet en niet bezet is. Zo handig....
Tuurlijk heb ik virusprogramma's en anti-malware draaien, dus ik denk dat ik op mijn notebook gewoon lekker die 2003 versie laat draaien zodat ik dagelijks van m'n kleurtjes kan genieten ;-))))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan