Outlook 2007 trial gecrasht

Status
Niet open voor verdere reacties.

oslo dutch

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2001
OK, groot probleem hier!!

Ik kan de test versie van Outlook 2007 niet meer openen vanwege corrupt files in PST of zoiets. Maar de scanpst.exe kan ik niet vinden en ik weet totaal niet hoe ik verder moet gaan.
Ik werk nog op een oude trial Office 2007 die ik gebackdate heb (even geen geld voor een nieuwe)

Hoe kan ik dit repareren?

Hoe maak je een back van mijn emails? (heb ik nog nooit gedaan)

En hoe kan ik die trial office er af halen en opnieuw beginnen

Moet eigenlijk mijn PC herinstalleren maar dat heb ik ook nog nooit gedaan.

Graag eenvoudige antwoorden, ik snap er op moment dus helemaal niets van

Reint

Voor Office2007 zou scanpst.exe hier moeten staan:
Start -> Uitvoeren -> %programfiles%\Microsoft Office\Office12\Scanpst.exe

Succes,

Tijs.

Dank je wel Tijs, al een beetje verder.

Maar waar vind ik al mijn mail bestanden die ik moet repareren? Ik weet dat ze onder *.pst staan maar weet niet waar ik moet zoeken.

Bij voorbaat dank!

Reint

Indien Windows XP:
Invullen bij pad naar .pst: C:\Documents and Settings\[je gebruikersnaam]\Local Settings\Application data\Microsoft\Outlook\outlook.pst

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dank je Tijs, maar ik heb geen local settings....

Ik zoek me suf maar kan mijn hele Outlook niet meer vinden...:o

Doe het volgende:
[Windows-toets]R -> cmd.exe /k dir /s /a c:\*.pst

Achterhaal hiermee waar je .pst staat
Evt. C: vervangen door D: etc. als je vermoed dat de Outlook .PST file op een andere schijf zich bevindt.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Doe het volgende:
[Windows-toets]R -> cmd.exe /k dir /s /a c:\*.pst

Achterhaal hiermee waar je .pst staat
Evt. C: vervangen door D: etc. als je vermoed dat de Outlook .PST file op een andere schijf zich bevindt.

Succes,

Tijs.

Dank je, Ik was een tijdje op reis. In DOS kan ik het zien maar verder in Explorer etc zijn de local settings spoorloos.

Is mijn PC misschien gekaapt? Ik krijg de laatste tijd erg veel financieele spam van nigeriaanse maffia etc.

Reint

Je moet in Verkenner/Explorer even in Extra -> Mapopties -> tabblad Weergave -> uitvinken: Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen, en ook Verborgen bestanden en mappen weergeven aanzetten.

Je zou er dan naar toe moeten kunnen bladeren in Verkenner.

Eventueel na de herstelactie deze opties weer terugzetten op het origineel.

Succes,

Tijs.

Je moet in Verkenner/Explorer even in Extra -> Mapopties -> tabblad Weergave -> uitvinken: Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen, en ook Verborgen bestanden en mappen weergeven aanzetten.

Je zou er dan naar toe moeten kunnen bladeren in Verkenner.

Eventueel na de herstelactie deze opties weer terugzetten op het origineel.

Succes,

Tijs.

Fantastisch, de patient is weer tot leven geroepen! Bedankt voor je hulp en je geduld.

Het volgende wat ik moet doen is een back up maken van mijn Outlook bestanden, op de andere schijf zetten en mijn C drive formateren en XP opnieuw installeren.....

Weet alleen niet hoe ik een back up kan maken om die om mijn E Drive te zetten.

Reint

Wat er gebackupt moet worden is afhankelijk van welke programma's je in de tussentijd hebt geïnstalleerd, waar die hun relevante data etc. neergezet hebben etc.

Je zult dus moeten weten welke bestanden/mappen daarvoor relevant zijn. Ook de extensies (vb: .PST, .JPG, .BMP, .MDB etc.) die voor die databestanden gebruikt worden kunnen relevant zijn.

Beste wat je kunt doen is proberen vanuit die geïnstalleerde programma's zelf backups te maken van de relevante data. Voor Outlook kan dat bijvoorbeeld, voor databaseprogramma's normaal gesproken ook (export danwel 'dump' van de databases).
Contactpersonen van MSN zijn ook te exporteren.
etc.

Voor peer-to-peer (uitwissel-)programma's is het meestal een kwestie van de relevante mappen kopieren. Eventueel de instellingen van die programma's ook nog kopieren/exporeren.

Gebruik ook de "wizard bestanden en instellingen overzetten" uit de Bureauaccesoires -> Systeemwerkset. Kies daar "Dit is de oude computer", kies verderop voor "Geavanceerde modus/zelf kiezen", en later voor "instellingen en bestanden". Je kunt dan weer aangeven welke relevante extra bestandstypes je wilt veiligstellen.
Er wordt dan een ingepakt bestand samengesteld waar, afhankelijk van wat je hebt aangegeven, in ieder geval een hoop instellingen en gebruikersdata is veiliggesteld. Zodra XP opnieuw geïnstalleerd, weer dezelfde wizard oproepen, alleen aangeven dat je nu op de nieuwe computer aan het werk bent. Je kunt dan weer bladeren naar dat ingepakte bestand om instellingen, data etc. weer terug te zetten.

Idealiter maak je ook nog een hele 'spiegelkopie'/image van de harde schijven, zoals met programma's als Ghost. Als je dan later toch wat vergeten blijkt te zijn, dan kun je altijd nog de situatie restaureren zoals ie was voor de formattering van de harddisk of bladeren door die spiegelkopie, als daar voorzieningen voor zijn (bij Ghost heet dat Ghost Explorer bijv.).

Je merkt wel dat het geen gewone klus is om (gebruikers-)data veilig te stellen...

Als alleen je Outlook mail- en contactpersoneninformatie veiliggesteld moet worden is het genoeg om het Outlook.pst bestand te kopieren naar E: (wel eerst Outlook afsluiten)... Die kopie .pst kan dan later weer in Outlook zelf geïmporteerd worden.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan