Outlook 2007: tweemaal wachtwoord nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mevangi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jun 2010
Beste mensen,

tot voor kort gebruikte ik Outlook 2007 voor twee e-mailaccounts: 'aaa'@kpnmail.nl en 'bbb'@kpnplanet.nl. Deze openen op het scherm als één map.
Nadat ik 'aaa'@kpnmail heb verwijderd en 'ccc'@kpnmail.nl heb toegevoegd, moet ik bij het openen van Outlook tweemaal mijn wachtwoord invoeren om erin te komen. Daarna werkt alles zoals voorheen.
Het is geen groot probleem, maar wel hinderlijk.
Volgens KPN, die ik hierover vrijdag 47 minuten aan de lijn had, ligt dit niet aan de instellingen van KPN, maar moet het aan Outlook liggen.
Kunnen jullie mij vertellen wat ik moet doen om dit op te lossen?

Iets anders is dat ik vanuit het Outlook-adresboek geen adres kan activeren om een bericht aan te verzenden of om een adres toe te voegen. Misschien hebben jullie hiervoor ook een tip. Wat wel lukt is het e-mailadres openen via eigenschappen en dan het adres kopieren en in het bericht plakken. Ook dit is lastig.

Ik ben benieuwd!

Met vriendelijke groet,

Mevangi.

[...]Ik ben benieuwd![...]

Beetje jammer van bovenstaande bemerking. Geeft het idee dat je een 'puzzel' of 'uitdaging' over de schutting gooit en als 'prijsvraag' wilt laten oplossen door de helpers.

1. Heb je de in de accountinstellingen van de nu nog aanwezige accounts het vinkje staan bij wachtwoord onthouden?
2. Als je die wachtwoord-vraag krijgt, kun je niet ook dáár aangeven dat het wachtwoord onthouden moet worden? En indien ja, heb je dat aangevinkt, maar blijven de wachtwoorden tóch niet onthouden? Indien dat allemaal klopt, kijk dan hier, "Methode 2" voor onderzoek/bereik van je probleem en "Methode 3" voor een "stevige bezem" die je probleem oplost als Methode 2 geen externe 'schuldigen' (invoegtoepassingen etc.) kan aanwijzen.

Succes,

Tijs.

Excuses

Beste Tijs,

bedankt voor je hulp. Ik ga hiermee aan de slag.
Excuses dat ik de indruk wekte 'een probleem over de schutting te willen gooien'. Dat is geenszins het geval.
Mijn opmerking kwam voort uit de frustratie van afgelopen vrijdag, toen KPN mij in bijna 1 uur tijd niet aan een oplossing kon helpen.

Hopelijk weet iemand ook nog een oplossing voor mijn andere probleempje (het niet functioneren van het adresboek). Elk tip is van harte welkom!

GRoet,

Mevangi.

M.b.t. adresboek: Kijk even hier bij "Een adresboek toevoegen".
Natuurlijk heb je geen LDAP adresboek, dus kies daar de deel-instructie "Een extra adresboek toevoegen"
Kijk of je dat nieuwe adresboek wél kunt gebruiken en daar personen/e-mail adressen kunt toevoegen etc. (zie bovenaan op die webpagina hoe je dat nieuwe adresboek kunt selecteren).

Werkt het wél met dat aparte adresboek, dan lijkt het mij dat je huidige .PST bestand corrupt is wat betreft de Contactpersonen. Er zijn hulpmiddelen voor ("scanpst32.exe") om te kijken of er wat te repareren is, maar dat horen we dan wel.

Tijs.

Opgelost

Beste mensen,

door omstandigheden (o.a. vakantie) ben ik nu pas in staat te melden dat het probleem is opgelost.
De aangedragen oplossingen bleken helaas niet te werken. Uiteindelijk heb ik Microsoft ingeschakeld. Ook deze had tijd nodig, maar kwam uiteindelijk tot de ontdekking dat de invoegtoepassingen van de AVG-virusscan de boosdoener was. Door die uit te schakelen werd het probleem opgelost.

Dank voor geboden hulp. Hopelijk help ik met de genoemd eoplossing ook anderen.

Met vriendelijke rgoet,

Evert.

Ietwat vreemd verhaal: Ik had óók het opstarten van Outlook zónder (AVG-)invoegtoepassingen aan je doorgegeven, maar je beweerde dat dat niet hielp/werkte?
"Methode 2: Outlook starten in de veilige modus" in de link van 2 postings geleden.

Verder mooi dat het opgelost is, natuurlijk.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan