Outlook 2007 verzend geen PDF file

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvm123

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2009
Ik heb windows vista en office 2007.
Ik wil in outlook een email verzenden met als bijlage een PDF file.
Het bericht wat ik wil verzenden blijft in "Postvak uit" staan en wordt niet verstuurd.
Als ik andere emails verzend met excel of word bestand is er geen probleem.

Ik heb heel internet afgezocht maar kan de oplossing niet vinden.

Wie kan me helpen om dit probleem op te lossen ?

Alvast bedankt :thumb:

Laatst bewerkt:
Is die .PDF niet te groot misschien? Grenzen zoals 10 MB per mail worden soms gesteld, dus als die .PDF groter is dan 10 MB dan zou dat een reden kunnen zijn.

En de volgende vraag is: Verstuur je via de mailserver van de provider (bijv. smtp.planet.nl, smtp.xs4all.nl, mail.ziggo.nl etc.) of 'rechtstreeks' (bijv. via een eigen mailserver)?

We horen het wel.

Tijs.

Beste Tijs,

Alvast bedankt reactie.

Het bestand is maar heel klein 208kb en ik verstuur via smtp.kpnplanet.nl

Het vreemde is dat hij alle mail verstuurd behalve die met een PDF file, dus ik heb niet het idee dat het aan de account instelling ligt.

Gr. Jeroen

Ook al een poging gedaan met een ander klein .pdf document? Dit om te achterhalen of het een algemeen probleem is of een eenmalig probleem.

Tijs.

Ik heb het al met kleine en grote bestanden geprobeert maar er gebeurt niets blijft in postvak uit staan.
Als ik tergelijk een mail stuur met een word of excel bijlage die gaat wel weg.

Jeroen

Welkom op Helpmij.:)

Heb je het ook met ontvangen van PDF bestanden?

Beste Lex

Ontvangen is geen enkel probleem, al diverse PDF binnen gehad.

Gr. Jeroen

Laatst bewerkt:
Probeer even Outlook in Veilige modus op te starten (=Ctrl-toets vasthouden bij het starten van Outlook; Er zal een vraag komen of je Outlook in Veilige modus wilt starten. Bevestig dat.)

Probeer dan ook nog eens mailtjes met PDF's te versturen.

[Doel hiervan is om te achterhalen of een of andere (anti-virus) add-on het verzenden blokkeert.]

Het is een schot in het donker, misschien helpt het.

Tijs.

Indien dat van Tijs niet wil, probeer dan het volgende.

Sluit Outlook eens af en geef een Windows zoekopdracht OLK, kijk of de OLK-mappen gevonden worden. Selecteer alleen de mappen als deze gevonden worden. Verplaats die naar de prullenbak, maar gooi de prullenbak niet leeg. Start Outlook en kijk of je dan een PDF bestand kan versturen.

(Zoekopdracht ook in de verborgen bestanden en mappen laten zoeken)

Dit heeft op mijn werk al een aantal keer de oplossing gegeven voor Outlook en PDF versturen/ontvangen en openen vanuit Outlook.

Als je ze niet vind geef het dan even door, ze zijn nogal verborgen.

Het schot in het donker was een goed schot want nu doet hij het wel.
Heb je nu nog een tip hoe verder ?

Alvast bedankt.

Jeroen

Ja, kijk even hier over algemene troubleshooting van outlook2007.

Vooral het stuk vanaf "What to do if Outlook stops crashing in Safe mode?" is hier relevant.

Succes,

Tijs.

Oke ik ga verder kijken op de troubleshooting site.

Iedereen bedankt voor de hulp, ik kan in ieder geval nu wel tijdelijk mijn mail verzenden via de veilige modus.

Gr. Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan