Outlook 2007 verzendt ongevraagd via 2 accounts.

Status
Niet open voor verdere reacties.

OuweGrijse

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2007
Hallo, het volgende:
Ik heb twee accounts. 1 in Nederland 1 in Frankrijk. Dit om verschillende smtp servers te kunnen gebruiken.
Beide zijn identiek alleen met een verschillend accountnaam en smtp server.
Als ik Nederland ben kies ik voor verzenden het account Nederland als standaard. Ben ik in Frankrijk kies ik voor verzenden Frankrijk als standaard.
Ik ben nu in Frankrijk en nu blijkt Outlook toch ook alsnog via de Nederlandse smtp wil verzenden, wat natuurlijk niet lukt. "Bezig met verzenden van 2 van 14" is de foutmelding.
Outbox is uiteraard leeg want het is ook via Franrkijk al verzonden. Hinderlijk echter. Wie weet raad.
BVD
Peter

Laatst bewerkt:
Helaas Manamana. De Frankrijk account ontvangt pop3 via nederlandse provider en verzend via Franse provider.
De nederlandse account ontvangt ook pop3 via nederlandse provider maar verzend ook via de nederlandse provider.
Hier in Frankrijk stel de franse account in als standaard en in nederland de nederlandse account.
Ik snap alleen niet dat hij met een frans account en smtp server ook nog een keer via het nederlandse account en smtp gaat verzenden. Die laatste staat niet als standaard ingesteld.
Daar zou die vanaf moeten blijven toch?
Stel dat dat wel zou lukken, zou elk bericht 2x verzonden worden.

Laatst bewerkt:
Nou dat vinkje staat uit. Maar het bij verzenden/ontvangen worden alle twee de accounts gebruikt voor verzenden en ontvangen en waarschijnlijk omdat het vinkje uitstaat en de mail als verwijderd is van server ontvang ik hem geen twee keer. Ik zal het ergens moeten zoek.
Voorlopig de nederlandse account maar weggegooid. Als ik in NL ben hoef ik alleen de smtp server te veranderen

Laatst bewerkt:
Ja dan vermoedelijk wel, er is iets met SMTP zoals in bericht met #2 geschreven. Ben eens benieuwd wat het wordt/ en of werd. Wellicht moet of kan je dan een nieuw profiel aanmaken. Succes ermee. Groet Manamana. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan