Outlook 2007 werkt niet op Acer laptop ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Steve Muller

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2006
De laptop is een Acer Aspire 5920G met Windows Vista Home Premium NL als OEM voorgeinstalleerd.

De laptop werkt verder pima, maar Office 2007 loopt te bokken. Ik heb inmiddels meerdere versies van office 2007 geprobeerd, zowel NL als EN. De versies die ik getest heb zijn:

-- Office 2007 Plus NL (legaal)
-- Office 2007 Plus NL gedownloade ISO (met legale key) (om uit te sluiten dat er wat mis was met de cd)
-- Office 2007 Enterprise NL (soort van legaal, key geleend om te testen)
-- Office 2007 Enterprise EN diverse gedownloade iso's, met en zonder legale key

Ik heb alle Windows Updates binnen gehaald, en geinstalleerd. Ook MS Office 2007 SP1 is geinstalleerd na install Office.

De hele office suite werkt prima, behalve Outlook 2007. Na de installatie lijkt het goed t gaan, en te werken, maar dan gaat ie zichzelf configureren (wat ik op andere pc's ook nooit gezien heb), en daarna de pc opnieuw opstarten. Tijdens dat opnieuw opstarten start er een ander installatieproces binnen Outlook, wat gecancelled wordt. Na het opnieuw opstarten gaat ie zich weer configureren, maar dat gaat niet goed. Na deze configuratie gaat ie weer rebooten, en dat werkt blijft ie doen. Ik cancel daarom deze 2e x configureren, en daarna begint de ellende.

Iedere keer opstarten loopt Outlook vast, op een dll die hij mist.Een paar van deze dll's:
-- OUTLRPC.dll
-- msvcr80.dll
-- RTFHTML.dll

Uiteraard heb ik eerst zelf wat dingen getest, en wel het volgende:
-- DLL's los downloaden, in system32 plaatsen, en installeren met %windir%\system32\REGSRV (werkt niet)
-- Windows opnieuw geinstalleerd vanaf Acer recovery (andere optie is er niet)
-- Installatie VOOR alle windows updates
-- Installatie NA alle windows updates
-- Visual Basic 2008 geinstalleerd vanaf ms site, incl de nieuwste .Net framework
-- Nieuwe adminaccount aangemaakt en daarop geinstalleerd
-- Alle oude accounts verwijderd, en op nieuwe account geinstalleerd
-- Voor opstarten van outlook eerst SP1 geinstalleerd.

Alle bovenstaande opties hebben niet gewerkt, en meer krijg ik er via Google of tweakers niet uit.

Heeft iemand hetzelfde probleem en een oplossing ???

Gr.Steve

Zelfde probleem

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb ook een ACER laptop. Weet iemand hoe je dit oplost?

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb ook een ACER laptop. Weet iemand hoe je dit oplost?

Office opnieuw installeren, dan computer herstarten.
Na het opstarten outlook via de command line opstarten met de opties: /safe /noextensions.
In het vertrouwenscentrum de eDataSecurity Outlook Add-in van Acer uitvinken. Dan Outlook opnieuw opstarten en dan werkt het.

Cheers,
Steve

Office opnieuw installeren, dan computer herstarten.
Na het opstarten outlook via de command line opstarten met de opties: /safe /noextensions.
In het vertrouwenscentrum de eDataSecurity Outlook Add-in van Acer uitvinken. Dan Outlook opnieuw opstarten en dan werkt het.

Cheers,
Steve

Het is gelukt. Outlook 2007 werkt. Dank je wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan