Outlook 2010 afwezigheidsbericht

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans kooijman

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
Berichten
531
Hi,
Ik loop vast bij het instellen van een afwezigheidsbericht in Outlook 2010.
Ik heb een Microsoft Exchange mailbox, waar ik dit bericht op wil zetten.

Ik vul van...tot (tijdspan) in, buiten mijn organisatie, type de afwezigheidstekst,
Klik op button Regels, heb een regel toegevoegd met beantwoorden met sjabloon.
In de sjabloon heb ik ook de mailtekst ingevoerd.

Maar als ik alles weg klik met OK, verschijnt de error:

"U hebt geen automatisch antwoord ingevoerd.
Hierdoor worden er geen automatische antwoorden verzonden. De regels voor automatische antwoorden werken wel.
Wilt u doorgaan zonder automatisch antwoord?"


Dat wil ik natuurlijk niet, maar wat doe ik fout??

Frans
 
Hallo Frans. Wellicht is dit het probleem.

Er is een Microsoft Exchange Server-account vereist. Deze functie werkt niet met een POP3- of IMAP-e-mailaccounts.

Klik op het tabblad Bestand. Klik op Accountinstellingen en klik op Accountinstellingen. Op het tabblad E-mail wordt in de lijst met accounts voor elk account aangegeven welk type het betreft.

outlook2010.jpg
 
....Maar ik heb een Microsoft Exchange server hier.
Moet ik daar het afwezigheidsbericht in programmeren? Ik dacht dat het op iedere PC kon?

Frans
 
a. Exchange kan (indien aangezet) ook overweg met POP3 en IMAP. Dus het is wel degelijk van belang dat je even checkt of het mail accounttype wel op Exchange / MAPI staat.
b. Of je Out-of-Office (=afwezigheidsassistent) meldingen (ook) naar externen mag sturen kan uit- en aangezet worden. Benader de Exchange mailbeheerder en vraag na of het jou wel is toegestaan.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan