Outlook 2010 downgrade naar outlook 2007 met opstart popup

Status
Niet open voor verdere reacties.

foreverdutch

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2009
Hallo,

Ik ben weer overgestapt op outlook 2007 na een aantal maanden outlook 2010 te hebben "getest"

Nu heb ik bij het opstarten van outlook 2007 het volgende bericht in de opstart popup staan.

"het email profiel Outlook is met een nieuwere versie van outlook gemaakt en hierin bevindt zich mogelijk informatie die niet compatibel is met uw huidige versie van Outlook. Als u problemen met dit profiel ondervindt, kunt u 'n nieuw profiel aanmaken. Klik in het configaratiescherm op Post vervolgens op profielen weergeven en tenslotte op toevoegen"

Ik kan gewoon door klikken op de knop oke en heb verder geen probleem met outlook.

Nu wil ik graag de melding niet weer in beeld, waarschijnlijk staat er nog ergens een bestandje van outlook 2010 die zorgt voor het irritante popupje. Nieuw e mail profiel aanmaken heeft nog niet geholpen

Dus als je denkt te weten hoe ik de popup uit beeld krijg en bij de volgende start ook weg blijft ben ik jullie dankbaar.:thumb:

Laatst bewerkt:
nog niet een oplossing

Ben even bezig geweest maar heb nog niet het "probleem" kunnen verhelpen.

Office 2007 compleet eraf ( uninstall) . De mappen Office en microsoft shared leeg gemaakt.
Register schoongemaakt. PC opnieuw opgestart.

Office 2007 opnieuw geinstalleerd, maar het "vervelende"popupje is er weer.

Zal ergens nog een bestandje staan die eraf moet, maar waar.....

Nog geen reactie

Blijkbaar niet zo eenvoudige op te lossen of mijn vraag is niet duidelijk genoeg

Ik heb nog geen ervaring met Office 2010 en heb dit dus niet eerder meegemaakt.
De melding zegt dat je profiel nieuwer is dan de huidige office versie. Het Outlook profiel wordt in je gebruikersprofiel opgeslagen, ik denk dat dit bewaard blijft bij het deinstalleren van office.

Een nieuw profiel aanmaken is redelijk eenvoudig, onder Windows XP ga je naar het configuratiescherm en kies je voor e-mail. Daar kun je een nieuw profiel aanmaken.
In nieuwere Windows versies zal dit op een vergelijkbare plek zitten.

Ik heb nog geen ervaring met Office 2010 en heb dit dus niet eerder meegemaakt.
De melding zegt dat je profiel nieuwer is dan de huidige office versie. Het Outlook profiel wordt in je gebruikersprofiel opgeslagen, ik denk dat dit bewaard blijft bij het deinstalleren van office.

Een nieuw profiel aanmaken is redelijk eenvoudig, onder Windows XP ga je naar het configuratiescherm en kies je voor e-mail. Daar kun je een nieuw profiel aanmaken.
In nieuwere Windows versies zal dit op een vergelijkbare plek zitten.

Dank voor je reactie.

Ik heb deinstal gedaan. ( Vista Home) Daarna alle folders/mappen van Outlook handmatig verwijdert ( ook in de map microsoft share Outlook verwijdert. CCleaner z'n werk laten doen. ( register en apllicaties )

PC opnieuw opgestart.

Daarna opnieuw installeren. Probleem blijft bestaan. Ook een nieuw profiel aanmaken heeft niet geholpen.

Inmiddels in Windows 7 dezelfde outlook in gebruik. Hier geen probleem.
In de Vista machine dus nog steeds het probleem. Denk zelf dat er ergens in de windows folder een bestandje overschreven is die het probleem veroorzaakt, maar dat is dus wat ik denk..... en dan is nog maar de vraag welk bestandje zou het kunnen zijn...

Hoi,

Ik had het zelfde probleem... Waarom niet doen wat Microsoft al aangeeft?

"het email profiel Outlook is met een nieuwere versie van outlook gemaakt en hierin bevindt zich mogelijk informatie die niet compatibel is met uw huidige versie van Outlook. Als u problemen met dit profiel ondervindt, kunt u 'n nieuw profiel aanmaken. Klik in het configaratiescherm op Post vervolgens op profielen weergeven en tenslotte op toevoegen"

Dus: configuratiescherm; mail (oké foutje van MS), en nieuw profiel toevoegen.

Werkte bij mij meteen en simpel :D :thumb:

Bij mij staat het er wel. Dan zou ik het niet weten.

Oplossing

In Win 7 kun je het Configuratiescherm op twee manieren weergeven.
Ik denk dat in jouw scherm rechtsboven staat: "Weergeven op Categorie". Wanneer je daar kiest voor "Weergeven op Grotepictogrammen", zul je zien dat "E-mail (32 bits)" wel staat weergegeven.
Daarin kun je wel kiezen voor het maken van een nieuw profiel. Gooi je oude profiel niet zomaar weg, want dan is ook al je oude mail, adressen en agenda weg..

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan