Outlook 2010 foutmelding 0x80040126

Status
Niet open voor verdere reacties.

OpaMisterC

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2011
Berichten
50
Mijn Outlook 2010 wil geen berichten verzenden en komt met de foutcode 0x80040126. Mail ontvangen en syngroniseren gaat goed. Zelfs met de agenda van mijn Nokia mobiel.
Mail verzenden via Hotmail & Live Hotmail werkt wel. Wie weet raad?
 
Zal wel een incorrecte instelling zijn voor de uitgaande mail-server (=SMTP instelling).
Met de weinige informatie die je geeft in je startposting kunnen we niets als het gaat om het checken van de instelling van uitgaande mail-server.

Tijs.
 
@krolik De reden waarom de vragensteller hier komt is een oplossing voor zijn probleem. Kreten als zoeken op Google is hier niet gewenst en raakt kant noch wal.
 
Schermafdruk foutmelding als bijlage. Als aanvullende info: de inkomende mail werkt wel ondanks de melding offline.
Met Hotmail heb ik zowel in als uit geen probleem.
 

Bijlagen

  • Outlook Help.jpg
    Outlook Help.jpg
    94,4 KB · Weergaven: 394
De meeste mensen zijn te lui om zelf te zoeken. Kan een ander zijn huiswerk maken. En vooral vragen die al tig keer gesteld zijn. Zoeken via Google geeft in de meeste gevallen al het antwoord.
 
Je hoeft niet te reageren, denk daar aan. Nogmaals, onzinnige reacties zoals van jou hebben geen toegevoegde waarde. Er blijkt uit de vraag nergens dat het huiswerk is.
 
@Huijb: Toch begrijp ik Krolik ook wel een beetje: Dergelijke meldingen zijn prima op te zoeken in Google.

@Topic-starter/OpaMisterC: Je meldde dat je met Hotmail geen probleem hebt, maar je schermafdruk gaat juist over je Hotmail(!)
Zie in je schermafdruk dat je Outlook op Offline werken staat(!) Je zult Outlook toch eerst op Online werken moeten zetten...

Als je Outlook weer op Online werken hebt gezet én het toch om een ander e-mail account gaat dan je hotmail account én je het probleem nog hebt, geef dan een schermafdruk waar het probleem met dat andere e-mail account wordt getoond.

Gaat het tóch om Hotmail, dan zijn de instellingen (voorzover je hotmail als POP/SMTP hebt opgezet, dus niet via de Microsoft Office Hotmail Connector) als volgt:
Instellingsgegevens POP3/SMTP voor hotmail:
Server voor inkomende e-mail (POP3): pop3.live.com
Poort: 995
Vinkje in: Voor deze server is een gecodeerde verbinding vereist (SSL)
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.live.com
Poort: 587
Vinkje in: Voor deze server is een gecodeerde verbinding vereist (SSL)
Ook vinkje in (kan in ander tabblad staan, zoals "Server voor uitgaande e-mail"): Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist.
Bolletje in: Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail

Inlognaam: xxxx@hotmail.com
Wachtwoord: <het hotmail inlog-wachtwoord>

Ik heb nog het vinkje gezet bij "Een kopie van berichten op de server achterlaten", zodat ik mijn Postvak IN ook in een webbrowser kan raadplegen.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Mijn probleem is niet Hotmail, dat werkt prima. Het probleem ontstaat allen bij gebruik van Outlook. Die ontvangt wel maar wil niet verzenden. Hotmail & Hotmail Live doet dat wel!

Maar Sorry, ik dacht dat dit een help forum was. Waar je gerichtere vragen kon stellen, en samen naar oplossingen kon zoeken. Beter dan het zoeken via Google.

Ik zal jullie niet meer lastig vallen en mij afmelden voor dit forum.

Met vriendelijke groet onder dank voor de hulp en goede oplossingen in het verleden.
Johan, alias OpaMisterC
 
?????????

Geen idee waar de snier vandaan gekomen is. En ik heb gerichte vragen gesteld in mijn vorige posting, maar ik zie geen nieuwe informatie in je posting.

Kijk nog eens terug in mijn vorige posting als het gaat om gerichte vragen: Er staat dat Outlook in Offline modus staat én dat de foutmelding die je als bijlage gepost hebt je hotmail-account laat zien, terwijl je (zojuist bevestigd) daar geen problemen mee hebt/had. Ik vraag om meer informatie, maar die krijg ik niet.

Het staat je natuurlijk vrij om je af te melden.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan