Outlook 2010 is zijn profiel steeds kwijt...

• Onderwerp starter Onderwerp starter Remy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Hallo,

Heb sinds enige tijd Outlook 2010 draaien, doet het op zich goed. Maar mijn profiel is hij steeds kwijt, hij vraagt om dit aan
te wijzen en ik stel dit dan ook steeds in door een vinkje te zetten bij het standaardprofiel. Maar toch geeft hij bij iedere
start weer aan dat het niet gevonden kan worden...:shocked:

Hoe kan ik dit nu oplossen?

Alvast bedankt voor jullie tips en hulp

Remy

ik heb zelf ook outlook 2010 draaien en totaal geen last van dit probleem. waar ik wel last van heb is dat outlook niet meer met mijn inkomende mail kan connecten. ik weet heel zeker dat ik wel de goede instellingen heb voor mijn inkomende mail :confused:. misschien is het een idee om in het register te kijken voor de waarden, als die erin staan.:)

mvg
corstian

@ Corstian,

Het register gaan liggen napluizen heb ik niet zo'n zin in. maak je meestal meer mee kapot dan goed..:)
Is er overigens ook nog iemand weet hoe je alles van Outlook 2010 weer kunt verwijderen, want ik wil eigenlijk
wel weer mijn 2007 terug plaatsen, maar ik zag dat veel mensen ook een probleem hebben met de werking daarvan
vanwege allerlei register fouten en vermeldingen dat het niet compatible is met elkaar.
Als je 2010 erop hebt staan dan is het niet zomaar even verwijderen en dan 2007 installeren, je loopt tegen een
hoop problemen op.... Zo is je outlook (als het al werkt) corrupt omdat het al in 2010 is gebruikt en dus niet meer
werkt in 2007 versie...:mad:

Is hier geen simpele oplossing voor?

Je kunt een bestand maken van al je mails enzovoorts dat je als het goed is kunt exporteren naar office 2007. als je dat gedaan hebt verwijder je 2010 gewoon. als je alles schoon wilt hebben ga je nog met een registery-cleaner (bijv. van Tune-Up) nog ff door de PC heen en klaar is kees.;)

mvg
corstian

Je kunt een bestand maken van al je mails enzovoorts dat je als het goed is kunt exporteren naar office 2007. als je dat gedaan hebt verwijder je 2010 gewoon. als je alles schoon wilt hebben ga je nog met een registery-cleaner (bijv. van Tune-Up) nog ff door de PC heen en klaar is kees.;)

mvg
corstian

Corstian,

Dat is nou net het probleem tussen 2010 en 2007, ik zag op het forum dat meer mensen met dit probleem zitten.
2010 heeft blijkbaar een iets ander protocol en is dus niet backward-compatible met 2007. Dat wil zeggen je kunt
wel probleemloos van 2007 naar 2010, maar andersom gaat het dus fout..... heb jou voorstel namelijk ook al geprobeerd
en ook al het programma Outlookbackup, maar in alle gevallen krijg je dus een incompabliteits foutmelding...

Als je al de mails nog op de server hebt staan kun je ze gewoon opnieuw inladen. Zoniet dan zou ik outlook 2007 tijdelijk daarnaast instaleren en als er een betere versie uitkomt outlook 2010 weer gaan gebruiken.

mvg
corstian

Hallo,

Zijn er nog Outlook experts in tha house? Heb 2010 enigzins weer werkend, maar krijg met opstarten de melding
dat hij het profiel niet kan vinden..:confused: Dit terwijl er in de betreffende map toch daadwerkelijk een .pst bestand
aanwezig is. Als ik op Ok klik start hij wel door, maar het gaat dus niet automatisch.

Heb ook al geprobeerd om via 'gegevensbestand' te laten verwijzen naar de goede directory, maar dan krijg
ik de melding dat er een bestand ontbreekt om deze taak te voltooien...:eek:
Wie weet welk bestand dit zou kunnen zijn en hoe ik dit weer in die map krijg?

Alvast bedankt voor het meedenken

Remy

Hallo,

Kreeg een melding dat hij nog steeds niet opgelost is, dus schop hem nog een keer omhoog:)

Wie o wie weet het ?

Groeten Remy

Outlook 2010

Outllook 2007 en 2010 kunnen naast elkaar gebruikt worden.

Outlook 2007 PST bestanden ( gevensbestand) zijn te gebruiken in Outlook 2010

Het omgekeerde kan ook, maar....... hier gaat het nog wel eens mis.

Meestal ontstaan er problemen met het Outlook Adresboek wanneer het bestand OUTLOOK.PST met een archief van een vorige Windows-installatie wordt overschreven.:mad:

Dit probleem wordt opgelost door met rechts op het icoontje bij Contactpersonen aan de linker kant te klikken (vanaf Outlook 2003 moet eerst de knop Contactpersonen links onderin worden aangeklikt).

Kies Eigenschappen, tabblad Adresboek van Outlook en zet de optie Deze map weergeven als een e-mailadresboek aan (de naam van het adresboek kan eventueel worden gewijzigd). Open vervolgens het adresboek (Extra, Adresboek, bij Outlook 2010 via het lint) en selecteer Extra, Opties:confused:

Wijzig de combobox(en) in het zojuist toegevoegde adresboek. Bij Outlook 2007 en ouder kan eventueel in het onderste gedeelte de verwijzing naar het oude adresboek nog worden verwijderd.

Succes,

@ AHMS,

Heb geprobeerd om met jou tip dit voor elkaar te krijgen, maar heeft dit iets te maken dan
met mijn contactpersonen lijst? Heb gedaan wat jij zegt, maar hij blijft komen met de melding
dat ik een profiel moet selecteren...:(

profiel selecteren

Ook ik heb het probleem in Outllook 2010 dat ik steeds het venster met 'Profiel selecteren'. Ik word er af en toe gek van. Want hoewel ik aanklik "als standaardprofiel instellen", komt het venster soms wel elke 10 minuten terug.
Weet hier niemand een oplossing voor, want het begint hoogst irritant te worden.:(

Graag een eigen topic aanmaken. Het is niet toegestaan mee te liften in iemand zijn/haar topic. Daarbij is de topic van 2010, dus al heel lang niet actueel meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan