Outlook 2010 - meerdere mailadressen, mail ontvangen in een in-box

Status
Niet open voor verdere reacties.

Air71

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 dec 2011
Sinds vorige week gebruiken wij Outlook 2010. Door onze leverancier zijn verschillende inboxen aangemaakt, gekoppeld aan de verschillende e-mailadressen die wij gebruiken. Echter, de mail voor adres A, kwam aan in box A, B, C en D. Terwijl dit volgens mij niet klopt.

Het is voor ons geen probleem om alle mail in één box te laten komen. We zorgen dan zelf voor de verdeling naar onderliggende mappen. Bij [bestand/regels en waarschuwingen beheren] heb ik de vinkjes weggehaald bij de aldaar aanwezige regels die ervoor zorgden dat de mail in de verschillende inboxen terecht kwam. Echter, nu komt de mail drie, vier of vijf keer in onze hoofd e-mailbox terecht. Dus heb ik nog iets niet goed gedaan.

Concrete vraag:
- hoe zorg ik ervoor dat alle mail (verstuurd naar adres A, B, C of nog naar een ander adres) eenmaal in een en dezelfde hoofdmailbox terechtkomt?

Alvast hartelijk dank voor het meedenken. Als ik niet duidelijk ben gewest in mijn vraagstelling, dan hoor ik dit graag!

Afhankelijk van je mailoplossing zou je er voor kunnen zorgen dat er bij je hoster of op je mailserver de mail wordt doorgestuurd naar 1 adres. In mijn persoonlijke geval heb ik de mogelijkheid dit bij mijn hoster te regelen. In andere gevallen zul je het op, bijvoorbeeld, je exchange server moeten instellen.

Ik denk dat je de bal even bij je leverancier moet leggen.

Je kunt bij account instellingen(met het knopje linksonder) toch aan zetten in welke bus de mail bezorgd wordt

Leverancier ingehuurd (en betaald neem ik aan). Het gevraagde werkt nog niet helemaal. Leverancier dus weer terug vragen.

Wat blijkbaar niet duidelijk is afgesproken is hoe e-mail voor jullie moet gaan werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan