Outlook 2011 mail wordt in vreemde tekens weergegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

monique231

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2009
Hoi,

Als ik mijn mail in Outlook open, zie ik geen tekst, maar allemaal vierkantjes met de hoofdletter A erin.
Afbeeldingen kan ik wel gewoon downloaden, maar de tekst is onleesbaar.
Ik gebruik een Mac.

Op mijn iPhone wordt de mail wel juist weergegeven.
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Zou ik echt super blij mee zijn.

groeten,
Monique

Geldt dit voor alle mail, geldt dit (ook) voor (bijv.) de mapnamen (Postvak IN, Verzonden Items etc.), wat is er gewijzigd dat je (nu) ineens dit probleem hebt [ervan uitgaand dat je dit probleem eerder niet had]?

Ik zou een probleem verwachten met lettertypes cq. het niet vervangen van op jouw systeem niet aanwezige lettertypes door vervangende lettertypes, maar is afhankelijk de antwoorden op bovenstaande vragen.

Overigens heb ik geen MAC, dus mogelijk heb ik (zelfs na de antwoorden) geen tip, maar in ieder geval is dan duidelijker wat er nu niet klopt.

Tijs.

Hoi Tijs,

Dankjewel voor je snelle reactie! Super fijn dat je me wil helpen.

Het probleem doet zich voor in meerdere mappen (opgeslagen berichten, verzonden items en postvak in).
Vreemd genoeg gebeurt het niet bij alle berichten.
Ik kan er eerlijk gezegd geen logica in ontdekken...

Ik had het probleem eerder niet, ergens vorige week is het begonnen.
Ik heb die week een nieuw lettertype gedownload en tijdelijk in de map 'fonts' geplaatst.
Geen idee of het daar mee te maken kan hebben.
Het lettertype werkte niet, dus heb het later weer verwijderd.

groeten,
Monique

Gegeven dat je inderdaad iets had gedaan met fonts lijkt het aan font-corruptie, font-cache etc. te kunnen/moeten liggen. En dan alleen bij bepaalde fonts, want sommige mail wordt wel goed weergegeven.

Ik zie hier dat je met Font Book je lettertypes kunt valideren, om te zien of ze er nog goed op staan.
Verder zou mogelijk FontNuke je nog kunnen helpen met fontcorruptie / foute font-cache.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoi Tijs,

Ik ben zoooo blij! Het probleem is opgelost! Dankjewel!

Font Book kon geen probleem traceren.
Vervolgens FontNuke geïnstalleerd en uitgevoerd.
En na het opstarten deed Outlook weer gewoon wat ie moet doen.

Nogmaals super bedankt. Hier was ik in m'n eentje nooit uitgekomen denk ik.
Fijne dag nog!

groeten,
Monique

Probleem was dus blijkbaar corrupte font-cache.

Fijn dat je ermee geholpen bent. Wel graag nog even je vraag de status opgelost geven.
Kan (bijv.) via het openen van deze vraag, inloggen op het forum en dan klikken op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]
Ook moet er rechts onder je startposting van deze vraag een vergelijkbare optie beschikbaar zijn (zodra ingelogd).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan