Outlook 2013 - E-mail op laptop niet gesynchroniseerd en op de iPhone 5C wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bram26

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2015
Ik maak gebruik zakelijk van het office 365 met daarbij dus ook Outlook 2013.
Hierop staat de email ingesteld en vervolgens is datzelfde exchange-mailadres ook
gekoppeld aan de mail-app van iPhone 5C.

Nu heb ik afgelopen vrijdag mijn laptop afgesloten en vervolgens in het weekend nog
een aantal zakelijke emails ontvangen, want dit kon ik nagaan op mijn telefoon.
Echter bij het aanzetten van mijn laptop vandaag bleek ik deze emails niet te kunnen
terugvinden op Outlook 2013 op mijn laptop, terwijl ik de mail op mijn iPhone verder
niet verplaatst heb naar een map of iets dergelijks.

Heeft iemand enig idee waar het probleem in dit geval kan zitten?

Ik kan meerdere redenen bedenken (combinatie zijn mogelijk):
a. De weergave opties in Outlook 2013 staan zodanig dat je de nieuwe mailtjes niet ziet.
b. De mailbox is niet gesynchroniseerd in Outlook 2013. Kan (bijv.) zijn dat de Verzend-/Ontvanggroep niet zo is ingesteld dat de mails elke x minuten worden opgehaald, dat Postvak IN niet (meer) staat aangevinkt, maar kan ook zijn dat Outlook nu in Offline-modus staat.

Er zullen nog wel meer mogelijke redenen zijn, maar ik zou zeggen: Kijk eerst naar a. en b.
Overigens zou ik zeker ook kijken of de mailtjes "er nog wel zijn", dus inloggen op http://portal.microsoftonline.com (=webmail) en kijken of je ze daar nog ziet/terugvindt. Ook daar geldt dat mogelijk weergave opties de mailtjes 'verbergen', maar standaard zou je ze moeten kunnen zien.

Tijs.

Beste Bram,

Ga naar outlook en vervolgens naar accountinstellingen wil je kijken of deze ingesteld is als imap?

zie foto email.jpg

Met vriendelijke groet,

Hassan Ucar

@Hassan: Bram heeft Office 365, dus Exchange, niet IMAP.
En Exchange is net zo 'online werken' als IMAP is...

Tijs.

Ik kan meerdere redenen bedenken (combinatie zijn mogelijk):
a. De weergave opties in Outlook 2013 staan zodanig dat je de nieuwe mailtjes niet ziet.
b. De mailbox is niet gesynchroniseerd in Outlook 2013. Kan (bijv.) zijn dat de Verzend-/Ontvanggroep niet zo is ingesteld dat de mails elke x minuten worden opgehaald, dat Postvak IN niet (meer) staat aangevinkt, maar kan ook zijn dat Outlook nu in Offline-modus staat.

Er zullen nog wel meer mogelijke redenen zijn, maar ik zou zeggen: Kijk eerst naar a. en b.
Overigens zou ik zeker ook kijken of de mailtjes "er nog wel zijn", dus inloggen op http://portal.microsoftonline.com (=webmail) en kijken of je ze daar nog ziet/terugvindt. Ook daar geldt dat mogelijk weergave opties de mailtjes 'verbergen', maar standaard zou je ze moeten kunnen zien.

Tijs.

Het feit wil dat hij al mail gewoon heeft opgehaald tot het moment dat ik de laptop dichtklapte op vrijdagmiddag
en vervolgens haalt hij de mail pas op vanaf maandagmorgen.
De tussenliggende periode haalt hij ook niet op in de loop van de dag, terwijl hij aangeeft verbonden te zijn en ook
gewoon de nieuwe email van vandaag binnenhaalt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan