outlook 2013 : gescheiden contactpersonen bij twee accounts?

Status
Niet open voor verdere reacties.

inge o

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2007
ik heb pas sinds een paar dagen de Outlook 2013 en bots op een probleem : ik heb een privé-account en een werk-account - mail komt gescheiden binnen en ik heb ook voor beide accounts contactpersonen aangemaakt.

nu slaag ik er met geen mogelijkheid in om bij het opslaan van een nieuwe contactpersoon te kiezen in welke account hij die opslaat : hij kiest automatisch voor het account dat als standaard is ingesteld en wil dus hoe dan ook al mijn contacten op één hoop gooien :-( .

iemand?

Dit probleem heb ik inderdaad ook.

De oplossing die ik nu gebruik is handmatig de contacten verplaatsen naar de goede map...Heb helaas nog een goede oplossing weten te vinden.

Greetz,
Rens

Dit probleem heb ik inderdaad ook.

De oplossing die ik nu gebruik is handmatig de contacten verplaatsen naar de goede map...Heb helaas nog een goede oplossing weten te vinden.

Greetz,
Rens

maar hoe doe je dat handmatig? zelfs dat is mij nog niet gelukt.

Ga naar Contacten, als je dan de contact heb gevonden die je naar de andere map wil verplaatsen, is het een kwestie van aanklikken en naar de goede map aan de linkerkant slepen.

Ga naar Contacten, als je dan de contact heb gevonden die je naar de andere map wil verplaatsen, is het een kwestie van aanklikken en naar de goede map aan de linkerkant slepen.

oh ja, klopt, dat lukt wel - ik had die optie niet gezien omdat ik bij het rechtsklikken niet kan zien welke account hij als optie geeft om erheen te verplaatsen gezien mijn beide accounts met mijn naam beginnen en net de servernaam onzichtbaar is.

maar oké, slepen lukt inderdaad.

hoewel het natuurlijk nog geen oplossing is inderdaad want zo blijf je bezig en is de kans op vergeten of vergissingen wel heel groot. hoe kunnen ze nu bij microsoft zoiets simpels over het hoofd zien?!

Fijn dat het slepen in ieder geval lukt.

Ik heb geen idee waarom dit niet werkt, we zien misschien gewoon iets over het hoofd. Ik ga als ik thuis ben nog even kijken of ik een oplossing kan verzinnen.

Ik zou me erbij kunnen voorstellen dat als je in de contactpersonen map staat van account 2 en je maakt een nieuwe contactpersoon aan, dat die in de contactpersonen map van account 2 komt en niet in die van account 1.
Oftewel: Eerst de juiste (contactpersonen-)map selecteren en dán pas een nieuwe contactpersoon aanmaken.

Ben niet zeker of dit werkt, maar probeer het in ieder geval.

Tijs.

Ik zou me erbij kunnen voorstellen dat als je in de contactpersonen map staat van account 2 en je maakt een nieuwe contactpersoon aan, dat die in de contactpersonen map van account 2 komt en niet in die van account 1.
Oftewel: Eerst de juiste (contactpersonen-)map selecteren en dán pas een nieuwe contactpersoon aanmaken.

Ben niet zeker of dit werkt, maar probeer het in ieder geval.

Tijs.

ja, dat klinkt inderdaad logisch en dat zal waarschijnlijk wel werken maar dan moet je het nog handmatig inbrengen - wat ik vooral wil is als je van iemand een mail krijgt dat je hem via het 'hooveren' over zijn mailadres met een paar klikken kan toevoegen zonder zelf te gaan moeten invullen/kopiëren/plakken enz.

en als je het zo doet dan krijg je geen optie om tussen de accounts te kiezen want dan voegt hij die persoon sowieso toe aan je standaardaccount.

Meer tips heb ik niet.
Misschien heeft iemand anders een idee hoe jouw scenario werkend te maken is.

Tijs.

Dit werkt inderdaad wel, maar in de situatie die Inge beschrijft heb ik ook nog geen oplossing weten te vinden.

Ik heb gisteren nog even thuis zitten kijken en ook mij is het nog niet gelukt zoals we willen.

raar toch, de gekste dingen kunnen in dit soort programma's en iets dat zo vanzelfsprekend lijkt blijkt dan niet te kunnen.

in ieder geval bedankt voor het nog eens nazoeken, rens.

is nog steeds niet opgelost maar ik vrees dus dat er geen oplossing voor is, de microsofters waren waarschijnlijk niet goed wakker als ze dit onderdeel hebben geprogrammeeerd :-( .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan