Outlook 2013 laat sommige verzonden mails verdwijnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

inge o

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2007
ofte : ze komen niet aan bij de bedoelde ontvanger terwijl ze bij mij wel normaal als 'verzonden' staan. verzenden via webmail werkt wel.

dan zou je toch denken dat het een outlookprobleem is maar het vreemde is dat ik in outlook 2 accounts heb, één voor privé (provider = skynet) en één voor het werk en die voor het werk doet het normaal.

wat heb ik al gedaan? twee keer een andere account aangemaakt en overgeschakeld van POP naar IMAP account - het leek daarna goed te gaan maar dat zal wel toeval geweest zijn want na een paar dagen begon het probleem opnieuw.

wat kan ik doen om te zien waar het probleem ligt en beter nog : om het te verhelpen?

Laatst bewerkt:
Misschien even lezen bij dit draadje. Klik Iets met poortje en of vinkje o.i.d. heb het niet helemaal gelezen.

bedankt maar nee, ik vrees dat het antwoord er niet tussen staat - ik heb alles al uitgebreid met Belgacom overlopen, stom genoeg weten zij ook niet meer dan de basisoplossingen en als dat niet werkt mag je het zelf oplossen :-( .

ik heb overigens nog windows 7 en outlook 2013.

Laatst bewerkt door een moderator:
ja, skynet is proximus.

volgens de info in die link heb ik de laatste keer (na contact met de provider) mijn verwijderde account weer kunnen vernieuwen maar aan het probleem heeft het niks veranderd :-( .

ik heb je link doorgenomen en dat is zo ongeveer in grote lijnen ook wat ik gedaan heb bij het opnieuw instellen van het account - poortnummers enz. werden me door de technieker van de provider opgegeven dus ik moet er dan maar van uitgaan dat die kloppen.

het stomme is natuurlijk dat mijn mail ook wel degelijk werkt - alleen soms niet : alleen uitgaande mails blijken een probleem en dan ook nog zeer wisselend en het allervervelendste is dat ik het zelf niet eens kan weten want ik krijg geen foutmelding en denk dus dat hij aangekomen is - wat dus vaak niet zo blijkt te zijn.

postduiven waren vroeger betrouwbaarder dan mijn mails nu :-( .

nog even een reactie omdat het misschien nuttige info kan zijn voor iemand anders : het probleem lag er blijkbaar aan dat sommige mails hier vandaan als spam werden gezien door mijn provider, kwam ik heel toevallig achter toen ik korte testberichtjes naar mezelf en een proefpersoon ging sturen : de lange kwamen aan en de korte niet en op een gegeven moment kreeg ik een foutmelding dat er spam van mijn IP adres werd verstuurd en werd ik dus helemaal geblokkeerd door de provider.......

ander IP adres (modem uit en weer aan) en het probleem was opgelost.

maar wel erg dat een provider in jouw plaats gaat beslissen hoe lang of kort een bericht mag/moet zijn :rolleyes: .

bedankt, ik lees het een keer na (y) !

Bij het direct reageren (zonder andere mensen ertussen) op een antwoord van een ander forumlid hoeft er geen qoute gebruikt te worden :)

Heb deze dan ook eruit gehaald, succes met de vraag verder :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan