Outlook 2013 - Mails terughalen van oude computer naar nieuwe

Status
Niet open voor verdere reacties.

mitchmus

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2011
Hallo allemaal,

Mijn oude laptop is kapot gegaan, daar bekeek ik elke dag mijn mail via outlook. Nu heb ik een nieuwe laptop en heb outlook geïnstalleerd.
Is het mogelijk om mijn belangrijke mails die ik op de oude computer had, terug te halen naar de nieuwe?
Ik heb geen back-up gemaakt of zo.

Alvast bedankt!

hangt er vanaf... hoe gebruik je outlook? Synchroniseert hij met een server, of gebruik je POP3? In het eerste geval, geen probleem... gewoon instellen en klaar. In het laatste geval heb je hooguit een paar van de meest recente mails.

Als de HDD van de laptop niet kapot is, kan je die gewoon aan een andere pc hangen, en dan alsnog een backup maken van het outlook .pst bestand.

en voor de toekomst... het is altijd verstandig om regelmatig een backup te maken. Een (externe) hdd kost een paar tientjes, en als je lui bent, koop je voor iets meer geld een schijf die je aan je netwerk koppelt. Scheelt een boel ellende en frustratie.;)

Laatst bewerkt:
Jammer genoeg via POP3, maar voordat ik op de nieuwe computer outlook heb gezet, heb ik ondertussen bij een vriend ook geprobeerd daar outlook in te stellen met mijn e-mailadres, en daar kreeg ik wel meteen al mijn mailtjes terug, en nu doe ik het bij mijn nieuwe computer en dan doet hij het niet..

Ja, dat snap ik.... dat is precies de grap van POP3. Mail wordt tijdelijk opgeslagen op de server van je provider, en als je mail ophaalt via POP3, wordt deze vervolgens (tenzij je een "bewaartermijn" aangeeft in outlook) direct van de server verwijderd. Je hebt het dan op je eigen pc staan. (en in dit geval dus op de pc van je vriend).
Dit is een protocol dat stamt uit de tijd dat opslagruimte schaars en duur was, dus providers wilden zo snel mogelijk van alle data af. Niks mis mee, maar je moet het wel even weten.

Wat je zou moeten doen, is even een backup maken van jouw mails op de pc van je vriend, gewoon met inmporteren/exporteren. Hopelijk heeft hij de account nog niet verwijderd. Maak een .pst bestandje, dat kan je dan vervolgens zelf gewoon weer importeren. Wat betreft oudere mails: die zal je van de oude HDD af moeten zien te krijgen. Zie hier voor de locatie van de diverse bestanden http://office.microsoft.com/nl-nl/o...gegevens-en-configuraties-op-HP010354943.aspx

Ja dit zou kunnen werken! toevallig heeft hij nog niks verwijderd. Erg bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan