Goedemiddag allen,
Ik heb een vrij vreemd probleem.
De situatie is als volgt:
Een klant van ons heeft een x aantal mail-only afdelings mailboxen, dus waar verder geen "echte" gebruiker aan hangt.
Op deze mailboxen zijn rechten uitgedeelt (redacteur) aan een bepaald aantal gebruikers.
Deze gebruikers kunnen in principe alles in die mailbox behalve deleten.
Verder niet relevant.
Het probleem:
Als iemand die rechten heeft op die mailboxen een vergaderverzoek doet aan een willekeurig persoon BUITEN deze groep om, dan verschijnt het verzoek ook altijd in deze mailboxen.
Dus er wordt niet naar deze mailboxen gemailed, ook niet cc of bcc, en toch komen deze vergaderverzoeken ook binnen op deze mailboxen.
De betreffende gebruiker die het verzend ziet niet dat hij/zij het ook verstuurd naar deze mailboxen. Dus het lijkt erop dat outlook/exchange dit na het verzenden toevoegd.
Het rare is ook dat als je het verzoek bekijkt dat er dan bijstaat dat die 2 mailboxen vereist zijn!!
Zie bijlage voor een screenshot.

Ik snap niet waar outlook/exchange het vandaan haalt om die gezamelijke mailboxen vereist erbij te zetten bij elke vergadering die de gebruikers doen.
Ik hoop dat iemand hier mij op het juiste spoor kan zetten.
Mvgr,
Richard
Ik heb een vrij vreemd probleem.
De situatie is als volgt:
Een klant van ons heeft een x aantal mail-only afdelings mailboxen, dus waar verder geen "echte" gebruiker aan hangt.
Op deze mailboxen zijn rechten uitgedeelt (redacteur) aan een bepaald aantal gebruikers.
Deze gebruikers kunnen in principe alles in die mailbox behalve deleten.
Verder niet relevant.
Het probleem:
Als iemand die rechten heeft op die mailboxen een vergaderverzoek doet aan een willekeurig persoon BUITEN deze groep om, dan verschijnt het verzoek ook altijd in deze mailboxen.
Dus er wordt niet naar deze mailboxen gemailed, ook niet cc of bcc, en toch komen deze vergaderverzoeken ook binnen op deze mailboxen.
De betreffende gebruiker die het verzend ziet niet dat hij/zij het ook verstuurd naar deze mailboxen. Dus het lijkt erop dat outlook/exchange dit na het verzenden toevoegd.
Het rare is ook dat als je het verzoek bekijkt dat er dan bijstaat dat die 2 mailboxen vereist zijn!!
Zie bijlage voor een screenshot.

Ik snap niet waar outlook/exchange het vandaan haalt om die gezamelijke mailboxen vereist erbij te zetten bij elke vergadering die de gebruikers doen.
Ik hoop dat iemand hier mij op het juiste spoor kan zetten.
Mvgr,
Richard