outlook 2013 verzendt niet, en sluit af

• Onderwerp starter Onderwerp starter oshi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

oshi

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2005
2013 pas geïnstalleerd, de test-berichten van Microsoft (ontvangen en zenden) doen het prima.
Ook kan ik gewoon mail ontvangen.
Maar als ik een bericht opstel en dat wil verzenden, dan sluit Outlook af, en blijft het bericht in 'concepten' staan.
Ik heb gezocht bij opties, maar ik heb er te weinig verstand van, vrees ik.
iemand enig idee waar het aan ligt ?

a. Mogelijk is de mail te groot. Dus groter dan de mailserver van je provider accepteert.
b. Andere mogelijkheid is dat je een of andere anti-spam / anti-virus programma actief hebt die zich bemoeit met (in- en) uitgaand mailverkeer.
c. Weer een andere andere mogelijkheid zou zijn dat (nu al) je .PST bestand corrupt is. Je zou (met Outlook helemaal afgesloten) kunnen kijken of reparatie noodzakelijk is en zo ja, die dan zo vaak uitvoeren totdat alle fouten eruit zijn. Informatie: hier.

Tijs.

ik kon mijn .pst bestand(en) niet vinden voor de scanpst.exe, want ik dacht eerst aan mogelijkheid c.
(en waar is trouwens die zoek-functie gebleven, rechtsboven in de balk van de mappen)
Maar Avast blijkt dus de boosdoener te zijn, want met die scanner tijdelijk uitgezet, kon de mail wel gewoon verzonden worden.
Opluchting !!
Nu nog een klein vraagje hoe ik dat probleem oplos......?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan