Outlook 2016 instellen met hotmail account ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.606
IK heb sinds enkele weken outlook 2016 ter vervanging van windows live mail.
Echter wanneer ik nu mijn mails binnenhaal duurt het altijd een tijdje voor deze worden binnengehaald en onderaan staat er ook vaak verbinding met de server verbroken.
Wanneer ik nu kijk bij accountgegevens staat er :Exchange Activesync en bij server dub406-m.hotmail.com.
Nu vraag ik mij af of dit wel juist daar ik iets gelezen had dat dit voor scholen en bedrijven is.
Kan ik mijn mail niet gewoon via smtp instellen en wat moet ik dan bij de server invullen ?
 
Ik ken het probleem niet, maar omdat je SMTP noemt wil ik even opmerken dat een SMTP server zorgt voor het verzenden van mail, niet het binnenhalen ervan.
 
Hallo Karine. Welke provider heb je KPN of Ziggo enz enz. Wellicht daar even informeren
 
Ik heb het vermoeden dat het mogelijk minder ernstig is dan het misschien lijkt.
Om te beginnen is het zeer grote voordeel van Outlook 2016 dat je (v.w.b. voormailge hotmail, live, msn etc. accounts) helemaal niets meer te maken hebt met instellingen / servers etc. etc. (e.e.a. t.o.v. 'vroeger' met de Outlookconnector erg verbeterd)

In 2016 klik je simpelweg op nieuw account, vult daar je naam in, je mail adres en het daarbij behorende wachtwoord (2x) en het 'bolletje' linksonder vul je NIET / klik je niet aan. Dat doe je pas als de automatische emailconfigurator om de één of andere reden niet in staat is om de boel automatisch voor je 'op te halen' en in te stellen, maar wat dat betreft kan ik je gerust stellen : voor álle voormalige hotmail.com, msn.com, live.nl en huidige outlook.com accounts, gaat dat altijd goed.

Vervolgens klik je op volgende en Outlook gaat even 'nadenken' en instellen. Soms duurt dat maar een aantal seconden, maar soms ook 1 tot 3 minuten voordat het account is toegevoegd aan je Outlook 2016.

Kort gezegd : blijf héél ver weg van handmatige instellingen en laat eerst de automatische configurator het voor je doen (proberen), Het bolletje links onder dus NIET zwart maken.

Dat het wat langer duurt voordat de mails binnenkomen kan zijn oorzaak vinden in de tijdinstellingen waarop Outlook na installatie standaard is geconfigueerd.
Klik linksboven op bestand, dan opties, dan geavanceerd en vervolgens in het rechterscherm op 'verzenden en ontvangen' en stel tot slot de tijd op (bijv) 1 minuut in.

Als het mijn computer was zou ik het volgende doen :
huidige accountje even verwijderen en de stappen volgen die ik hierboven aangaf. Zie plaatje. (je naam, je mailadres, 2x wachtwoord en dan op volgende klikken, meer stelt het niet voor)

En idd. ook bij mij staat regelmatig dat de verbinding met de server is verbroken, maar dat herstelt zich altijd vrij snel. (veel binnen enkele seconden) Ik vermoed dat dit alles te maken heeft met capaciteit en kwantiteit van de Microsoft servers v.w.b. alle wereldwijde accounts. Microsoft heeft kort geleden (zonder dat ik de technische details ervan ken) alle voormalige mailextenties van henzelf aan elkaar geknoopt / geplakt / gekoppeld, whatever.

account aanmaken.jpg



@manamana : ik begrijp de relatie tussen de door jou geplaatste link en het instellen van een Outlookaccountje niet helemaal? Karine heeft Outlook 2016, waarom zou ze dan via een browser willen gaan inloggen? Mogelijk bedoel je wat anders / heb je de link om een andere reden geplaatst?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de duidelijke uitleg en zoals jij zegt zal alles dus goed zijn zoals het was.
Ik heb die instelling ook op die manier gedaan zoals beschreven.
Wat me wel opvalt aan Outlook 2016 is dat de mails onmiddellijk binnenkomen wanneer de pc gewoon aan staat, dus ik hoef niet telkens verzenden en ontvangen aan te klikken vandaar dat die tijd aanpassen weinig zin heeft.
Wanneer er een nieuwe mail binnenkomt verschijnt er rechts een bericht op het scherm.
 
Kan toeval zijn, kijk voor de grap eens op welke tijdsinterval het verzenden / ontvangen staat ingesteld?

En als je een account hebt ingesteld zoals ik beschreef, dan kom je bij het aanmaken toch helemaal geen schermpjes tegen waarin je (aanvullende server) informatie in moet vullen? Ténzij je de 'bolletje' links onder 'zwart' maakt.
 
Laatst bewerkt:
Kan toeval zijn, kijk voor de grap eens op welke tijdsinterval het verzenden / ontvangen staat ingesteld?

En als je een account hebt ingesteld zoals ik beschreef, dan kom je toch helemaal geen schermpjes tegen waarin je (aanvullende server) informatie in moet vullen?

Tijdsinterval staat op 10 min.
Zal waarschijnlijk toeval zijn dan.
Heb de tijd nu op 5 min gezet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan