Ik heb het vermoeden dat het mogelijk minder ernstig is dan het misschien lijkt.
Om te beginnen is het zeer grote voordeel van Outlook 2016 dat je (v.w.b. voormailge hotmail, live, msn etc. accounts) helemaal niets meer te maken hebt met instellingen / servers etc. etc. (e.e.a. t.o.v. 'vroeger' met de Outlookconnector erg verbeterd)
In 2016 klik je simpelweg op nieuw account, vult daar je naam in, je mail adres en het daarbij behorende wachtwoord (2x) en het 'bolletje' linksonder vul je
NIET / klik je niet aan. Dat doe je pas als de automatische emailconfigurator om de één of andere reden niet in staat is om de boel automatisch voor je 'op te halen' en in te stellen, maar wat dat betreft kan ik je gerust stellen : voor álle voormalige hotmail.com, msn.com, live.nl en huidige outlook.com accounts, gaat dat altijd goed.
Vervolgens klik je op volgende en Outlook gaat even 'nadenken' en instellen. Soms duurt dat maar een aantal seconden, maar soms ook 1 tot 3 minuten voordat het account is toegevoegd aan je Outlook 2016.
Kort gezegd : blijf héél ver weg van handmatige instellingen en laat eerst de automatische configurator het voor je doen (proberen), Het bolletje links onder dus
NIET zwart maken.
Dat het wat langer duurt voordat de mails binnenkomen kan zijn oorzaak vinden in de tijdinstellingen waarop Outlook na installatie standaard is geconfigueerd.
Klik linksboven op bestand, dan opties, dan geavanceerd en vervolgens in het rechterscherm op 'verzenden en ontvangen' en stel tot slot de tijd op (bijv) 1 minuut in.
Als het mijn computer was zou ik het volgende doen :
huidige accountje even verwijderen en de stappen volgen die ik hierboven aangaf. Zie plaatje. (je naam, je mailadres, 2x wachtwoord en dan op volgende klikken, meer stelt het niet voor)
En idd. ook bij mij staat regelmatig dat de verbinding met de server is verbroken, maar dat herstelt zich altijd vrij snel. (veel binnen enkele seconden) Ik vermoed dat dit alles te maken heeft met capaciteit en kwantiteit van de Microsoft servers v.w.b. alle wereldwijde accounts. Microsoft heeft kort geleden (zonder dat ik de technische details ervan ken) alle voormalige mailextenties van henzelf aan elkaar geknoopt / geplakt / gekoppeld, whatever.
@manamana : ik begrijp de relatie tussen de door jou geplaatste link en het instellen van een Outlookaccountje niet helemaal? Karine heeft Outlook 2016, waarom zou ze dan via een browser willen gaan inloggen? Mogelijk bedoel je wat anders / heb je de link om een andere reden geplaatst?