outlook 2016

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bazar

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2003
Heb office 2010 overschreven met 2016. Alles werkt, zoals word en exel. Met outlook krijg ik geen verbinding met de server. Onder bestand en office account lees ik product geactiveerd. Doch geen verbinding.In het roze vak lees ik upgrade wordt uitgevoerd. Duurt minimaal 15 minuten. Heb dat meerdere uren aangelaten. Zonder succes. Ook een ole bestandje gedownload, levert evenmin succes op

Ga naar het configuratiescherm, programma's en onderdelen, Office 2016, klik erop, kies wijzigen, kies online repareren.

Na programma's en onderdelen kom ik niet uit bij Office

Als Office op je machine is geïnstalleerd, dan VIND je dat in programma's en onderdelen.

Inderdaad het herstellen duurde even. Opnieuw gestart maar op de taakbalk blijft het rode kruis op het icoontje staan. Ik blijf offline

Je schrijft : "Met Outlook krijg ik geen verbinding met de server". Heb je je provider instellingen goed geconfigureerd (SMTP etc.) ?

Ziggo kan mij niet helpen. Na openen van outlook op bestand gedrukt en dan vervolgens op accounttoevoegen. Daar reageert het programma niet op. Enig idee?

Via Ziggo webmail kom ik binnen. Heb ook via Windows email mijn casema gegevens ingevoerd. Ik heb wel verbinding, doch blijft synchronisren. Haal geen emails binnen. Zoals eerder aangegeven via outlook naar accounttoevoegingen getracht verder te gaan. Kom niet in een ander veld. Ook op de Microsoft site gekeken. Blijf steeds hangen op het vakje accoutntoevoegen.

Dat was niet wat ik vroeg. Ik vroeg je om een Microsoftaccountje toe te voegen, waarbij ik er vanuit ga dat je die hebt. De meeste Nederlanders hebben in de afgelopen jaren wel een @hotmail.com, een @msn.com, een @live.nl of een @outlook.com accountje aangemaakt.
Als jij er één hebt, vul dan in het scherm je naam in, je mailaccount en voer 2x het wachtwoord in en druk op volgende. Het scherm dat dan komt kan een minuut of enkele minuten zichtbaar blijven, maar daarna is dat accountje aan Outlook 2016 toegevoegd.

account toevoegen.jpg

Inderdaad ik heb hotmail. Dat gebruik ik slechts voor bestellingen zodat ik naderhand geen pulp op mijn casema adres krijg. Het klinkt van mij uit wellicht dom, maar ik begrijp echt niet hoe ik dat hotmail adres kan koppelen aan casema en dat dan de gevens in outlook terecht komen. Ik voel dat ik muurvast zit. Mijn excuses.

Het gaat er mij om dat we erachter komen OF de Outlook installatie ok is en OF je mailtjes kunt ontvangen in Office Outlook 2016.
Vul daarom de gegevens in dat schermpje in en kijk wat er gebeurt.

gast0225. Dat is juist het probleem. In Outlook gaat het venster niet open als ik op accountoevoegen klik. Dat kadertjes met groene plus staat onder accountgegevens en vervolgens in het geel de waarschuwing enz. Dus wat u stelt krijg ik niet aan de praat.

Ok, dan gaan we het anders proberen.
Ga naar het configuratiescherm, programma's en onderdelen. Staat daar Office 2013 en 2016? Zo ja, verwijder dan 2013.
Als dit is gebeurd, klik dan op 2016, kies voor 'wijzigigen' en vervolgens op repareren. Als de mogelijkheid tot 'online repareren' erbij staat, kies die dan.

Dat nam enige tijd in beslag. 2010 verwijderd, 2016 hersteld. Het blijft helaas zoals het was. Geen mogelijkheid tot accounttoevoegen.

Dan moet ik even passen. Enige dat je nu nog rest is het bezoeken van de Microsoft Community. Daar wordt je verder geholpen door (o.a.) techneuten van Microsoft.

Wat frappant is dat middels eigenschappen niet wordt aangegeven waar outlook staat. Ook via de verkenner niet. Via zoeken in windows kom ik in een lege map. Terwijl alle andere programma's zoals word en acces zich openen. Ik zal Microsoft bellen. In ieder geval mijn hartelijke dank voor je geduld en grote inzet.

Het is me inmiddels gelukt. Alles werkt, waardoor weet ik niet exact edoch door blijven "spelen" kan ik via 2016 mijn berichten ontvangen en verzenden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan