Outlook 6 Backup

Status
Niet open voor verdere reacties.

FaiT90

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2009
Ik ben op zoek naar een programma's of een manier om al mijn mailtjes incl, de mailtjes in submappen te exporteren en vervolgens op een DVD te branden.

omdat ik meer dan 4 GB aan mail heb lijkt me dit wel verstandig.

het is niet de bedoeling dat ik .pst bestanden krijg of andere bestanden, maar gewoon als ik dubbelklik op een e-mailtje doe, dat hij ook word geopend met outlook.
dus eigenlijk als ik 3000 mailtjes heb, dat ik ook 3000 bestandjes krijg op mijn DVD.

heeft iemand hier een manier voor ?.

mvg

Rutger

Het kan wel, maar aanbevelen kan ik het niet: Je kunt via Bewerken -> Alles selecteren en dan het slepen van de geselecteerde mail met de CTRL-toets erbij vastgehouden naar een bestandenmap (1 bestandenmap per mailmap) en dan loslaten. Je krijgt dan per mail een kopie in een .MSG bestand dat direct te openen is met Outlook.

De reden waarom ik het afraad is de (waarschijnlijk) enorme lijst van bestanden die je krijgt, die je verder alleen van elkaar kunt onderscheiden door de naamgeving, dus niet op afzender, datum van binnenkomst/verzending etc. Daarnaast kun je op die manier (bijv.) niet zoeken op afzender etc.: Het Windows zoeken is daar niet op ingericht.
Persoonlijk zou ik dus altijd gaan voor een geëxporteerde .PST, of toch minstens óók een geëxporteerde .PST extra erbij opslaan.

Succes,

Tijs.

Tijs,
ik zal het even proberen.
ik kan de namen zelf wel wijzigen, het gaat mij om de belangerijke mailtjes.
en ik heb allemaal submappen, ik hernoem ze gewoon naar de onderwerp balk dat is geen probleem.
daarnaast heb via comodo backup dat er automatisch een backup word gemaakt van al mijn mailbestanden op mijn netwerk HDD.

mvg
Rutger.

Overigens denk ik dat je eigenlijk Outlook Express bedoelde. Dan staat (eigenlijk) je vraag in de verkeerde sectie (er bestaat ook een Outlook Express subforum...).

Als het inderdaad Outlook Express betreft dan worden het geen .msg bestanden maar .eml bestanden. De rest van de door mij gegeven informatie blijft verder gelijk, met die aantekening dat als je de mails individueel sleept, in ieder geval het onderwerp per mail als bestandsnaam wordt gebruikt. Sleep je meerdere tegelijk, dan worden ze allemaal een variant op het onderwerp van de bovenste mail (vb: Hoe gaat het.eml, Hoe gaat het(1).eml, Hoe gaat het(2).eml etc.)

Ik ben (gegeven mijn bedenkingen) blij dat het maar een selectie betreft, dus niet de hele inhoud van mailmappen.

Tijs.

het zijn idd .eml bestanden geworden :O maar het werkte wel :)
bedankt :D
mvg
Rutger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan