outlook 6

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerson09

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jan 2014
hallo beste forumleden,

Als ik Outlook 6 op mijn vaste pc opstart worden de e-mails in mijn Samsung Neo verwijderd.
Ze staan wel allemaal in Outlook.
Ik meen te weten dat dit een instelling kwestie in outlook is.
Wie weet wat te doen om dit te voorkomen.

Gr Gerson

Welkom op Helpmij :)

Waarschijnlijk heb je op Outlook je account als POP3 ingesteld en worden de berichten van de server gehaald.
Je Samsung zal als IMAP ingesteld zijn waardoor de berichten op de server blijven staan.

Kwestie van de account uit Outlook verwijderen en opnieuw toevoegen maar dan als IMAP en geen POP3.

Bedankt voor je snelle reaktie,

De Samsung staat ingesteld in Pop3.
De outlook staat ook in ingesteld op Pop3 van provider Hetnet.
Anders werkt E mail systeen van Hetnet niet.

Wat is het Imap systeem. Is het verschil tussen Pop3 en Imap uit te leggen?

Ah, een mail-account van een provider ondersteunt 9 van de 10 keer geen IMAP dus dat wordt hem niet. :)

Waarschijnlijk moet je dan bij de instellingen van de account in Outlook instellen dat de berichten op de server moeten blijven staan. Het nadeel daarvan is dat je gauw aan je limiet zit (Zo groot zijn de mailboxen van een provider naar mijn weten niet) maar volgens mij kun je ook iets instellen met een tijdslimiet van bewaren op de server. Daarvoor zul je even in de instellingen moeten neuzen.

Het verschil tussen IMAP en POP3 is dat de laatste geen synchronisatie doet maar alleen verbinding maakt met de server en het bericht download. In jouw geval heb je de POP3 account op 2 apparaten ingesteld. Wanneer je nu een e-mail ontvangt op je Samsung en deze leest dan zul je hem op je computer ook ontvangen en is hij weer ongelezen.

Met IMAP blijven de berichten op de server en wordt alleen de staat gecommuniceerd. Lees je hem dus op apparaat 1 dan komt hij gelezen binnen op apparaat 2.

bedankt voor de uitleg.
Ik ga op zoek naar de instellingen.

Het is gelukt.

Binnen Outlook via account en eigenschappen ( Hetnet) naar geavanceerd gegaan.
Onder aan deze bladzijde bij "Bezorging " de volgende onderwerpen aangevinkt.

-Kopie van berichten op de server achterlaten, aangevinkt.
-Van server verwijderen na x dagen, niet aangevinkt.
-Van server verwijderen na verwijdering uit Verwijderde items, aangevinkt.

Ik was al gewend regelmatig items op te ruimen dus vollopen e mail box is geen probleem.

Groeten Gerson

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan