Outlook advanced rules

Status
Niet open voor verdere reacties.

pjk21

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jul 2010
Hallo,

Ik heb outlook 2003. Ik heb een probleem waar ik met de "Rules and Alerts" wizard niet uitkom.

Ik wil graag dat wanneer ik een binnengekomen email 'vlag', dat er een kopie van dat email in een aparte folder wordt opgeslagen.

Een folder met emails die ik nog allemaal moet beantwoorden. Ik krijg per dag een heleboel emails binnen van 2 bedrijven en zo wil ik overzichtelijk maken wat ik moet antwoorden.

Voorwaarde waaraan die moet voldoen is:
1. Email van een bepaald bedrijf
2. Met een bepaald onderwerp
3. En pas een kopie opslaan wanneer ik die email heb gevlagd.

Misschien wordt dit te moeilijk maar als jullie mij ook hiermee kunnen helpen zo heel fijn zijn. Als ik de vlag weghaal van de originele email of van de kopie in een aparte folder. Dan moet alleen de kopie verwijderd worden.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Dit kan niet (helemaal): Je kunt mails alleen automatisch laten behandelen als ze verstuurd worden of binnenkomen. Het wijzigen van een status (danwel het zetten van een vlaggetje) kunnen niet de taak 'triggeren'.

Wat je wél kunt doen is een regel maken die je 'handmatig' uitvoert vanuit zodra je de berichten gevlagd hebt (dus via Regels en waarschuwingen -> Regels nu uitvoeren)

Wordt dan zoiets als:
Deze regel uitvoeren nadat het bericht ontvangen is
Afkomstig van <e-mail adres>
en met <onderwerp> in het onderwerp
en met een markering van het type Opvolgen
en alleen op dit systeem
verplaats een kopie van het bericht naar <e-mail map>

'Probleem' is dat ik vermoed dat er meerdere kopieën in de <e-mail map> terecht komen als je de gevlagde e-mail in je Postvak IN laat staan (oftewel: Voer je de regel meerdere keren handmatig uit, dan worden meerdere kopieën van dezelfde gevlagde e-mails gemaakt in <e-mail map> als je niet tussen de handmatige uitvoeracties door het vlaggetje erafhaalt danwel het mailtje verplaatst danwel het mailtje verwijdert). Natuurlijk zou je dat probleem niet hebben als je het gevlagde mailtje zélf verplaatst naar <e-mail map> ipv. een kopie te verplaatsen naar <e-mail map>.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan