Outlook agenda wordt niet automatisch bijgewerkt

Status
Niet open voor verdere reacties.

bonkel007

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2011
Berichten
77
Ik heb outlook 2007 verbonden met een exchange server.
Mijn inbox en verzonden items komen gewoon binnen.
Mijn outlook (gedeelde)agenda's worden niet bijgewerkt ik moet outlook eerst opnieuw opstarten om te kijken of er nieuwe items in de agenda staan.

OS: Win 7
 
Ik heb hier even geen Outlook2007 bij de hand, maar kijk eens in de Help informatie naar de Groepen voor verzenden/ontvangen

Het zou zomaar kunnen zijn dat je agenda niet is aangevinkt in de relevante groep, en dus niet periodiek wordt geupdate, terwijl e-mail wél staat aangevinkt.

Succes,

Tijs.
 
Ik kan dat vinkje niet vinden:( er staat wel verzenden/ontvangen maar niet specifiek inbox of agenda
 
Doe even een schermafdruk. Let erop dat ik praat over de Groepen voor verzenden/ontvangen, dus niet de keuze verzenden/ontvangen zelf.

In Outlook2010/Outlook2003:
toetscombinatie Ctrl-Alt-s
knop Bewerken

Succes,

Tijs.
 
Ik heb gedaan wat je zei het werkt.
Maar als ik via mijn domein van het werk weer opnieuw inlog staat hij weer uit. Dus moet ik iedere keer dat vinkje weer aanvinken.
 
Als de andere vinkjes wél aanstaan (bij Postvak IN bijv.) maar niet bij Agenda, dan moet je even gaan informeren bij de systeembeheerder.
Staan ze allemaal uit (en zet je dan handmatig Agenda aan), dan moet je evengoed gaan informeren bij de systeembeheerder waarom de andere onderdelen wel worden geupdate maar agenda niet.

Zou een probleem kunnen zijn met je Outlook profiel óf een netwerkbrede instelling. Linksom of rechtsom: Daarvoor moet je bij je systeembeheerder zijn.

Tijs.
 
Ik ben stagiaire systeembeheer maar ik kan er echt niet uitkomen ik wil mijn begeleider er niet bij roepen dit zal een goede indruk maken op hem als ik dit zelf oplos.
 
Dan zul je je verder moeten verdiepen. Die goede indruk is natuurlijk een wassen neus als je je probleem hier op het forum laat oplossen...

Je verhaal over "Maar als ik via mijn domein van het werk weer opnieuw inlog staat hij weer uit" heeft alles met je profiel te maken. Worden er zwervende profielen gebruikt? Log je op een ander werkstation in dan waar je de aanpassing in de Groep voor verzenden en ontvangen hebt gedaan?

Als je vermoed dat het probleem is in je profiel, dan zou het hernoemen van het .srs bestand kunnen helpen:
Outlook helemaal afsluiten.
[Windows-toets]r toetscombinatie -> %appdata%\Microsoft\Outlook
Zoek naar een .srs bestand dat voor de extensie de naam heeft van het Outlook profiel dat je gebruikt, en hernoem het.
Start Outlook opnieuw, en kijk of het vinkje (na opnieuw instellen daarvan) dan wél een herstart van Outlook overleeft.

Andere optie die je kunt proberen:
Als een groep voor verzenden/ontvangen beschadigd is binnen Outlook, dan is dat op te lossen door een nieuwe groep voor verzenden/ontvangen te maken in Outlook:
1. Ctrl-Alt-s toetscombinatie binnen Outlook
2. Klik de huidige Groepsnaam en klik op Kopiëren.
3. Typ onder Naam van groep voor verzenden/ontvangen de nieuwe groepsnaam en klik op OK.
4. Klik onder Groepsnaam op de oude groepsnaam.
5. Schakel onder zowel Als Outlook on line is als Als Outlook off line is het selectievakje Deze groep opnemen bij verzenden/ontvangen (F9) uit.
6. Klik op Sluiten.
7. Sluit Outlook af en start het programma opnieuw.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Misschien heeft het er niets mee te maken, maar gebruik je Cached Exchange mode ?

Bij ons oop kantoor ziet het er zo uit als in het plaatje.
Outlook.JPG
Wij gebruiken niet de Cached Exchange mode trouwens.
Waar staat de agenda in de boomstructuur ?

Wij hebben 1 Algemene agenda in een Public folder staan, wij delenniet elkaars agenda's

Groeten Marcel
 
Laatst bewerkt:
bij mij ziet het er net zo uit als op het plaatje. We hebben trouwens exchange 2010 als het wat uitmaakt

Wij kunnen elkaars agenda's openen maar als iemand wat in zijn gedeelde agenda plaatst komt het er bij mij niet automatisch in te staan. Dan moet ik eerst opnieuw opstarten.
 
Laatst bewerkt:
En de tips uit posting #8?

Dan zou ik willen weten of, nadat je de Shift-F9 toetscombinatie gebruikt, de nieuwe agenda-items dan wél verschijnen.

Verder: Als ik het goed begrepen heb duurt het minstens 20 minuten voordat Agenda's worden bijgewerkt, dus (bijv.) de update-periode op 1 minuut zetten in je Groep voor verzenden/ontvangen zou daarop dan dus geen (positieve) invloed moeten hebben.

Natuurlijk kun je gewoon eens gaan kijken wat er gebeurt als iemand een afspraak heeft aangemaakt in jouw agenda, en dan óf 20 minuten wachten (als de update-periode op minder dan 20 minuten staat) óf de hele update-periode (als die langer is dan 20 minuten). Verschijnt de afspraak dan nog niet, dan zul je toch dieper moeten gaan zoeken.

Verder kun je natuurlijk kijken hoe de instellingen staan bij mensen in jouw bedrijf die niet hetzelfde probleem hebben als jij. Dat is normaal troubleshooting/inventarisatie gedrag voor helpdeskmedewerkers en systeembeheerders, dus daar kan je stagebegeleider nooit een probleem mee hebben. :)

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan