outlook bijlagen opslaan grijs

Status
Niet open voor verdere reacties.

janssenjmh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 dec 2007
Na herstelacties virussen e.d. blijken enkele functies niet meer te werken,
de belangrijkste voor mij om (meerdere) bijlagen op te slaan middels
Bestand / Bijlagen Opslaan / naam, namen, Alle Bijlagen
maar na herstelacties (licht grijs) dus niet meer aan te klikken.Weet iemand een oplossing? Op Forum gezocht maar steeds heeft men het over Outlook Express en daar zit het duidelijk anders.

Na herstelacties virussen e.d. blijken enkele functies niet meer te werken,
de belangrijkste voor mij om (meerdere) bijlagen op te slaan middels
Bestand / Bijlagen Opslaan / naam, namen, Alle Bijlagen
maar na herstelacties (licht grijs) dus niet meer aan te klikken.Weet iemand een oplossing? Op Forum gezocht maar steeds heeft men het over Outlook Express en daar zit het duidelijk anders.

via Extra --> Aanpassen. Hier kun je bepaalde zaken in menu activeren en de-activeren.
Kies voor het tabblad Opdrachten. Kies dan voor Bestand en dan kun je zaken aanpassen...

De oplossing van emiel zal niet werken, want daarmee voeg je alleen menu-opties toe of haalt er weg.

Maar het probleem zit dieper.
Bij het herstellen van de virus-infectie heeft een programma in het register (bijna) alle bijlage-typen op 'onveilig dus verbergen' gezet.

Gelukkig hoef je niet zelf in het register te gaan knoeien. Er bestaan diverse programmaatjes voor.

Bijvoorbeeld op http://www.slovaktech.com/attachmentoptions.htm

Na de vraag voor een vrijwillige bijdrage (knop, geen apart venster oid) een korte uitleg over de geschiedenis van het programma. Scroll verder naar beneden: uitleg (plaatjes) over hoe in te stellen afhankelijk van je Outlook versie, nog verder naar beneden de download-link.

Het is simpel en je hoeft geen kennis van registers te hebben om dit uit te voeren, het is een 'add-in' op Outlook die dat geheel omzeilt.

bijlagen grijs opgelost

RMschoof,
hier kon ik wat mee, nu werkt alles, dat ik normaal gebruik, weer.
Oplossing van Emiel79 kon ik inderdaad niets mee.

nogmaals dank voor perfecte oplossingsbeschrijving

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan