Outlook contactpersonen verjaardag leidt tot melding 18 uur tevoren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Velpon

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2020
Berichten
84
Ik werd vanochtend om zes uur wakker van een melding dat er morgen iemand jarig is. Nu blijkt dat plotseling alle verjaardagen in outlook een melding 18 uur tevoren ingesteld hebben gekregen.
Ik kan de terugkerende gebeurtenis niet wijzigen omdat die gegenereerd is door contactpersonen.
Kan iemand mij helpen?
 
De tijdzone staat goed.

De vraag is eerder (denk ik) hoe ik de herinneringen uit verjaardagen weghaal.
 
De persoon opnieuw opvragen. Die datum verwijderen. Opnieuw invoeren. Dan niet herhalen aanvinken.

Is dat wat?


  • Open de webbrowser en ga naar outlook.office365.com.
  • Log in met het account waarop u deze agenda wilt uitschakelen.
  • Ga naar Het tandwieltje en kies alle Outlook- instellingen weergeven.
  • Kies Agenda --> Weergave en onderaan zie je de optie om deze kalender in of uit te schakelen
 
Laatst bewerkt:
Dank je voor je snelle reactie.

Wat ik graag zou willen is dat ik wél kan zien wanneer iemand jarig is maar dat dat niet leidt tot een melding (en zeker niet om zes uur 's-ochtend).
 
[FONT=&quot]Dubbelklik in de verjaardagsagenda op de [/FONT][FONT=&quot]verjaardag[/FONT][FONT=&quot] die je wilt bewerken. Kies naast Herinnering een herinneringstijd. Sluit het gebeurtenisvenster. [/FONT][FONT=&quot]Outlook[/FONT][FONT=&quot].com slaat jouw wijzigingen automatisch op.[/FONT]
 
Dank je wel.
Ik krijg dan de melding: U kunt de inhoud van deze map (met het kenmerk Alleen-lezen) niet wijzigen.
 
Helaas . . . de agenda is niet gedeeld. Zowel in de Outlook desktop als de browser omgeving kan ik de herinnering niet opslaan.
Een nieuwe contactpersoon een verjaardag geven leidt direct tot een herinnering 18 uur tevoren die niet verwijderbaar is.
Hopelijk heb je nog een idee???
 
[FONT=&amp]Kies Accountinstellingen > Accountinstellingen.[/FONT][FONT=&amp]Kies je account (profiel) op het tabblad E-mail en kies vervolgens Herstellen[/FONT][FONT=&amp].
Opmerking: De optie Herstellen is niet beschikbaar als je gebruikmaakt van Outlook 2016 om verbinding te maken met een Exchange-account.

Of loop dit eens na.[/FONT]
https://support.microsoft.com/nl-nl/office/uw-outlook-e-mailverbinding-herstellen-door-uw-profiel-te-herstellen-4d5febf6-7623-486b-9a9f-d5cfc4264af3
 
Laatst bewerkt:
Helaas, herstellen is niet beschikbaar.

Ondanks alle effort van manamana, waarvoor dank, moet ik nog steeds dagelijks mijn agenda op mijn telefoon uitschakelen om niet om 6 uur gewekt te worden vanwege een verjaardag de volgende dag.
Die 18 uurs instelling voor melding zou toch ergens aangepast moeten kunnen worden?
 
Waar gebruik je de agenda op een android toestel of iets dergelijke of een iphone of ? Misschien de app van je toestel verwijderen en opnieuw naar de playstore
 
Ik gebruik de agenda van mijn iPhone 10. De tijdzone staat daar, net zoals die van mijn PC, goed.
Het is ook correct dat wanneer in Outlook op mijn PC bij de verjaardag van contactpersonen staat dat er een melding 18 uur tevoren moet komen, dat op mijn iPhone om 6 uur 's-ochtends een alarm afgaat. Maar dat wil ik niet (en dat was ook nooit).

Mijn enige probleem is het veranderen van die 18 uur in Outlook in bv 16 uur.
 
Kun je, het is maar een idee de tijd handmatig invoeren. Heb geen Iphone. Dus niet 16 of 18, maar 16.00 uur of 18.00 uur
 
Helaas, Op IOS via Instellingen / Agenda / Standaardtijd melding lukt ook niet. Dat stond al op "geen".
Deze melding komt echt mee uit Outlook.
Ik heb ook nog even geprobeerd om die standaardtijd op 1 dag ervóór (09:00) te zetten, maar dat baat ook niet.

Wat mij nu rest is om bij elke verjaardag afzonderlijk de meldtijd te verzetten naar 16:00 uur. Dat betekent één keer niet opletten en 's-morgens vroeg wakker. :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan