outlook ctrl enter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Viperrr

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2001
Ik heb altijd met andere mail programma's gewerkt dan Outlook. voornamelijk outlook express. En het voordeel hiervan is dat ik als ik een email wil versturen simpelweg ctrl + enter kan drukken en hij vliegt naar de andere kant toe...
Maar dat doet ie dus niet met Outlook(XP)... Is dat toevallig een extra optie ergens die ik over het hoofd heb gezien, en waarom hebben ze er dat zoiezo uitgehaald??? Het is alleen maar handig en niemand heeft er last van...

alvast bedankt,
Co

dan opent zich het menutje "edit"

(er staat achter verzenden in het menu ook geen sneltoets... erg jammer)

alt e werkt in outlook 2003 perfect.
Dan zal het in xp (2002) toch ook wel werken.

In outlook2000 en 2003 is het alt + e. Outlook 2002 heb ik er niet op staan en kan dat helaas niet testen

Geplaatst door Bennie
F9

Groetjes,
Bennie

Mmmm...het staat er toch echt:rolleyes:

Groetjes,
Bennie

Bijlagen

• alles verzenden.jpg
    alles verzenden.jpg
    8,9 KB · Weergaven: 73
Sorry kbedoel dat als ik een nieuwe mail heb geschreven en die wil ik versturen dan werkte dat altijd met ctrl enter...
f5 en f9 werkt voor alles verzenden en ontvangen, maar ik wil in het scherm van een nieuwe email op verzenden drukken via een sneltoets.

Net getest: CTRL-Enter does the job.:)
Maar wat gebeurt er bij jou?

Groetjes,
Bennie

Precies niks :P

Zeker met outlook 2003???
Een vriend van mij zegt ook dat het daarmee wel werkt.
Maar met Outlook XP toch echt niet

Nope, 2002.

Extra\opties\e-mailinstellingen: wel een vinkje bij "bij verbinding direct verzenden"?;)

Groetjes,
Bennie

Dat geeft aan dat ie m meteen wilt verzenden als ik op het verzendenknopje klik... Maar ik wil niet klikken, ik wil een toetsencombo. ctrl + enter t liefst

Viperrr,
Ik denk dat je bennie zijn antwoordt verkeerd begrijpt.
je moet een vinkje zetten.
en als je dan een nieuw bericht maakt en dit dan wil verzenden druk je op ctrl + enter

Dat begrijp ik, maar zonder dat vinkje werkt CTRL-Enter niet. (Althans niet bij mij:) ).

Groetjes,
Bennie

Engelse versie

Hallo Viperrr

Je blijkt te werken met een Engelstalige versie. Als je dat meteen meldt, is het makkelijker je te helpen. Alt-Verzenden zal natuurlijk niet lukken. Misschien wel Alt-Send: kijk naar de onderstreepte letter.
Overigens vind je in de Help,. na intikken van 'Sneltoetsen' (bij jou iets van 'Hot keys') en 'Toestenbordsneltoetsen' ('Keyboard hot keys'?) kiezen, veel sneltoetsen. Natuurlijk vind je daar die Alt-combinaties niet, omdat je die onderstreepte letter gewoon op 't scherm ziet.
Dat die F9 het zou doen is eigenlijk verkeerd begrepen door Bennie, maar eigenlijjk was je vraag niet zo duidelijk. Je bedoelde versturen als een bericht open staat, na intikken,... Bennie bedoelde als je geen bericht open staan hebt: F9 verstuurt alles wat klaar staat en kijkt of er nieuwe berichten zijn: Verzenden/Ontvangen. (Dit staat bij mij, Outlook 2003, NL) overigens fout uitgelegd.
Of Control-enter lukt in XP weet ik niet, want ik gebruikte het nooit, maar in 2003 werkt het (en nu, in 2004 ook, grapje.)
Ik wil ook wat vragen.
1. Bij F5 krijg ik in een open bericht niets en ook niet zonder open bericht. Wat bedoel jij dan met Find/Replace? Hoe krijg je dat? En jij Puppie?
2. Heb je de raad van Bennie al gevolgd met dat vinkje? Microsoft bedoelt niet dat het enkel werkt als je klikt om te verzenden, maar als je wil verzenden, hoe dan ook.

Laatst bewerkt:
@Frans_nijs F5 was maar een gok, dit werkt namelijk in outlook express. Ik heb office XP ook niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan