Outlook default in HTML

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans kooijman

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
Wie weet hoe ik Outlook in Vista standaard in HTML kan zetten?
Ik laat vaak een tekstbestand automatisch exporteren naar Outlook, maar dan moet ik zelf nog handmatig Outlook op HTML zetten (via Options => HTML).

Weet iemand waar ik dit standaard vast kan zetten?

Dank je,
Frans

Buh ... ?

Wat bedoel je nou precies met 'Ik laat vaak een tekstbestand automatisch exporteren naar Outlook' ??
Instellen van HTML als standaardopmaak geldt voor de layout van mails die jij zelf verzendt, niet die je ontvangt.
Je bent daarbij afhankelijk van de afzender.
Dus in jou geval heeft het veranderen w.s. weinig invloed op dat 'exporteren'.
Maar nogmaals dat moet je dus maar eens uitleggen (stap voor stap).

OK, even wat duidelijker:

1) Als ik gewoon een mail verzend in Outlook en op "Nieuw" (New) klik, dan staat mijn Outlook standaard in HTML, dus prima.

2) Als ik echter een factuur wil verzenden vanuit mijn backoffice programma, dan wordt de factuur ingelezen in Outlook, maar als ik dan vrije tekst wil toevoegen in dezelfde mail, dan moet ik eerst op Options => HMTL klikken.
Bij mijn backoffice helpdesk nagevraagd, maar zij geven aan dat dit een Outlook instelling is.

Nieuwe mails zonder export vanuit backoffice gaat dus goed, maar zodra ik een bestandje exporteer vanuit mijn backoffice naar Outlook, dan moet ik iedere keer handmatig HTML instellen.

Weet jij hier een oplossing voor??

Tks
Frans

Hoi,

Ok, da's wat duideliker.
Ook een nieuwe mail is gebaseert op een soort sjabloon.
Voor het verzenden van een factuur bestaat er waarschijnlijk ook zo'n sjabloon (waar immers de inhoud van die factuur al in staat) en daar moet dat gewijzigd worden.
Waar dat sjabloon echter staat, zou ik zo niet weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan