Outlook distributie lijst verzendprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

marther2

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2013
Hallo ,

Ik heb een raar probleem :
Ik heb een distributie lijst gemaakt met 30 personen .
Als ik een mail verstuur dan zijn er 5 email adressen naar waar de mail niet aankomt .
Ik krijg geen notificatie dat de mail niet aangekomen is . ( dus het lijkt alsof de mail goed aangekomen is )
echter krijgen de desbetreffende personen de mail niet ( ook niet in de spam of prullenbak )
Als ik deze personen apart mail ( dus gewoon zonder de distributie lijst ) dan komen de mailtjes wel aan .

Ik heb de hele lijst al een keer opnieuw aangemaakt .
Iedereen verwijderd etc en stuk voor stuk toegevoegd.

Het zijn adressen van verschillende providers ( ;
o.a upcmail.nl , of hotmail )

Kan dit met een virusscanner te maken hebben ( dat je deze kan instellen dat je geen massa mail gerichte mail kan ontvangen , of distributielijsten ?/ )

Ik weet echt niet waar ik nu naar moet kijken ..

mvg
Esther

Zo zou het moeten kunnen Klik

Ik weet alleen niet welke outlook je gebruikt. Er zijn er nogal wat.

En of hier even een rondgang maken. Klik

Soms krijg je dan dit voorheen distributielijst Klik

Laatst bewerkt:
Kijk even bij je provider wat je maximaal mag versturen aan aantal mails per keer.
Ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad. Bleek het spamfilter van mijn provider te zijn die het niet leuk vond dat ik zoveel mail in 1 keer wou versturen.
Ik had toen een webwinkel waarvoor ik een nieuwsbrief wou versturen naar meer dan duizend verschillende mail-adressen. Uiteindelijk kwam ik op maximaal 25 adressen per keer. Moest dus ruim 40 keer 25 mails versturen.
Dat was niet fijn.

Hallo ,
Zojuist het volgende geprobeerd een distributie lijst gemaakt met die personen erin die de mail niet ontvangen.
Deze hebben de mail nu wel ontvangen ( maar de lijst bestaat uit 4 personen )
Ik denk inderdaad dat het een instelling is van de ontvanger ( virusscanner of firewall instellingen ) .
Het gaat trouwens om Outlook 2007.
Graag nog meer tips als deze verzin ... en bedankt alvast voor de tips.

Nee, het is geen probleem bij de ontvanger, want die krijgt maar 1 mailtje. Het probleem ligt bij jou provider die daar een beperking op heeft staan.
Dus de mailprovider die jij gebruikt om die mails mee te versturen.
Het lijkt voor jou wel 1 mail maar uiteindelijk zijn het er net zoveel als de e-mailadressen die in die distributielijst staan.
Dit doen ze om spam te voorkomen.

Als ik jou eerste post goed lees, dan mag jij ook maximaal 25 email-adressen tegelijk een mail sturen. Maak dus 2 distributielijsten 1 zet je vol met 25 adressen de andere met de rest welke je dan nog kan aanvullen.
Als je dan een mailtje wil versturen zal je dat dus twee keer moeten doen.

Laatst bewerkt:
En dan schrijft men dit. (toevoeging) Klik en zoals petje zei 30 - 5 is 25, in jou geval

Laatst bewerkt:
Vind het toch gek ik heb net gekeken bij mijn upcmail instellingen ( op de webmail van upc en op mijn eigen computer accountinstellingen ) en kan daar niets terugvinden van een instelling over limiet mail versturen .
Sterker nog ik zelf gebruik mail van Apple ( macbook pro heb ik) en ik kan mail versturen via een groep die bestaat uit 100 personen .en diegene die het probleem heeft gebruikt outlook 7 maar zelfs daar kan ik geen instellingen vinden mbt een limiet .
Waar moet ik het nu zoeken specifiek ??
Wat ook wel raar is dat er dus geen melding komt met dat de mail niet aangekomen is ( door aan de desbetreffende persoon te vragen is er achtergekomen ) anders kom je er gewoon niet achter ( behalve misschien met een ontvangst bevestiging )

grt Esther

Het is ook geen instelling, je kan er zelf niks aan doen. Ook niet bij de instellingen van je provider. Het beste is dat hij/zij even belt met de provider en daar even naar vraagt.
Die van mij wou het toen niet veranderen maar je weet maar nooit.
De oplossing van mijn provider toen was het nemen van een zakelijk account, maarja dat ging te veel in de papieren lopen.

Via wat voor een groep verstuurde jij dan je mail?

Laatst bewerkt:
Heb zojuist UPC aan de lijn gehad .. daar hebben ze geen limiet op staan op de uitgaande mail of binnenkomende mail ( qua hoeveelheid personen )
Ik heb de mail verstuurd via een distributie lijst van outlook7 daar gaat het dus mis mee, en heeft dus niets met provider te maken want zowel ik als diegene van de outlook7 groep gebruiken allebei dezelfde provider .
Ik zelf heb mail van Apple dat heet gewoon mail en daar heb ik dan een groep aangemaakt ( komt op hetzelfde neer dus )
Dus het kan nog aan outlook7 liggen .. we gaan verder tot de onderste steen bovenkomt ...:D

Laatst bewerkt:
Oké, dan houd het voor mij even op. Ik heb geen verstand van outlook. Ik gebruik het niet.

Ik hoop dat iemand anders het juiste antwoord voor je heeft.

@manamana, ik krijg een leeg scherm als ik op jou linkje klik?

Ik zag het petje. Peter. Dank je wel voor de hulp hierin. Het komt er hier op neer dat de vraagsteller moet proberen een nieuwe distributienaam moet verzinnen en die namen hoe vervelend ook opnieuw moet invoeren. Ik denk dat dat nog niet is gedaan, klopt dat Esther?

Ik heb het vermoeden dat jou outlook dan problemen heeft met (juist) die oude distributienaam of what ever. Probeer het eens.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan