basiel_a
Gebruiker
- Lid geworden
- 3 jan 2006
Ik gebruik OUTLOOK XP als e-mail programma, en heb daarin meerdere e-mail accouts gedefinieerd (één per e-mail adres - POP3, IMAP, en HTTP). Tot zover geen enkel probleem.
Nu blijkt dat er één e-mail account bestaat dat in het overzicht van e-mail accounts NIET getoond wordt, blijkbaar een kopie van één van de andere accounts. Met als gevolg dat e-mail dubbel opgehaald wordt; tijdens het ophalen toont 'voortgang weergeven' wel de twee acties (ophalen en verzenden) voor dit verloren gelopen schaap.
Enkele screenshots voor de duidelijkheid :
1. Dit zijn de bestaande accounts in outlook ...
2. Bij het opstellen van een nieuwe e-mail kan ik kiezen via welk account e-mail moet worden verstuurd ...
3. Er is één enkele groep gedefinieerd voor ophalen en verzenden ...
4. Ik heb binnen deze groep (tijdelijk) geen enkele account aangevinkt ...
5. En toch wordt er mail verzonden en opgehaald...
... via een zesde, elders onzichtbare, account. (die overigens een kopie lijkt te zijn van mijn 'account 1')
Iemand enig idee waar ik aan de instellingen van dit 'onzichtbare' account kan, hoe ik ofwel dat onzichtbaar account tevoorschijn kan halen, ofwel rechtstreeks kan deleten...
Bedankt, B.
Nu blijkt dat er één e-mail account bestaat dat in het overzicht van e-mail accounts NIET getoond wordt, blijkbaar een kopie van één van de andere accounts. Met als gevolg dat e-mail dubbel opgehaald wordt; tijdens het ophalen toont 'voortgang weergeven' wel de twee acties (ophalen en verzenden) voor dit verloren gelopen schaap.
Enkele screenshots voor de duidelijkheid :
1. Dit zijn de bestaande accounts in outlook ...
2. Bij het opstellen van een nieuwe e-mail kan ik kiezen via welk account e-mail moet worden verstuurd ...
3. Er is één enkele groep gedefinieerd voor ophalen en verzenden ...
4. Ik heb binnen deze groep (tijdelijk) geen enkele account aangevinkt ...
5. En toch wordt er mail verzonden en opgehaald...
... via een zesde, elders onzichtbare, account. (die overigens een kopie lijkt te zijn van mijn 'account 1')
Iemand enig idee waar ik aan de instellingen van dit 'onzichtbare' account kan, hoe ik ofwel dat onzichtbaar account tevoorschijn kan halen, ofwel rechtstreeks kan deleten...
Bedankt, B.
Bijlagen
Laatst bewerkt: